
Master in
Executive Master i strategisk kommunikasjon University of Technology Sydney

Introduksjon
Verden for offentlig kommunikasjon endres raskt gjennom digitalisering, "big data" -analyse, nye plattformer og kanaler og skiftende holdninger og bekymringer. Dette fører til endrede praksiser og utfordringer, og nye etiske bekymringer. UTS Executive Master of Strategic Communication er basert på den nyeste forskningen og undervises av en kombinasjon av senior akademiske forskere og ledende fagpersoner i bransjen. Alle søkere må ha fullført minimum tre års relevant arbeidserfaring i kommunikasjonsbransjen. De som ikke oppfyller dette kravet, vil kanskje vurdere Master of Strategic Communication (C04385).
Nyutdannede fra dette kurset oppnår: en avansert forståelse av menneskelig kommunikasjon informert av sosialpsykologi, sosiologi, semiotikk, kulturstudier og andre fagområder evnen til å syntetisere kommunikasjonsteori og moderne praksis en avansert evne til å utvikle kommunikasjonsstrategi informert av forskning og analyse, en følsomhet for etiske og juridiske spørsmål knyttet til media og kommunikasjon, en følsomhet for inkludering, rettferdighet og sosial rettferdighet, evnen til å utvikle effektive kommunikasjonsstrategier som gjenspeiler interkulturelle og globale perspektiver, og avanserte praktiske ferdigheter for å anvende strategisk kommunikasjon for å håndtere utfordringer og problemer.
Nyutdannede fra dette kurset er utstyrt for å arbeide i senior strategisk planlegging og lederroller innen bedrifts-, myndighets-, politisk, organisasjons- eller markedsføringskommunikasjon, reklame, PR eller integrert kommunikasjon, inkludert stillinger relatert til markedsføring og markedsføring, interessentengasjement, ansattes kommunikasjon , samfunnsrelasjoner, medieforhold og offentlige anliggender.
Programresultat
Nyutdannede av dette kurset oppnår en avansert forståelse av menneskelig kommunikasjon informert av sosialpsykologi, sosiologi, semiotikk, kulturstudier og andre disipliner evnen til å syntetisere kommunikasjonsteori og moderne praksis en avansert evne til å utvikle kommunikasjonsstrategi informert av forskning og analysefølsomhet for etiske og juridiske spørsmål knyttet til medier og kommunikasjon en følsomhet for inkludering, rettferdighet og sosial rettferdighet evnen til å utvikle effektive kommunikasjonsstrategier som reflekterer interkulturelle og globale perspektiver, og avanserte praktiske ferdigheter for å anvende strategisk kommunikasjon for å møte utfordringer og problemer.
Karrieremuligheter
Nyutdannede av dette kurset er utstyrt for å jobbe i senior strategisk planlegging og ledelsesroller i bedrifts-, regjerings-, politisk, organisasjons- eller markedskommunikasjon, reklame, PR eller integrert kommunikasjon, inkludert stillinger relatert til markedsføring og promotering, interessentengasjement, medarbeiderkommunikasjon , samfunnsforhold, medierelasjoner og offentlige anliggender.