Master i avansert journalistikk
University of Technology Sydney
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Sydney, Australia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* i AUD per 24cp økt
Introduksjon
Studentene får praktisk erfaring med rapportering, redigering og relaterte produksjons- og designferdigheter i en lang rekke tekst-, lyd- og visuelle medier som vår prisbelønte UTS Central News-plattform eller Foreign Correspondent Study Tour, som er et eksklusivt partnerskap med SBS News og SBS Online, noe som gir studentene muligheten til å sende inn nyhetssaker på bakken med sjansen for å bli publisert. Studentene har mulighet til å bruke, oppleve og tenke på nye områder av journalistisk praksis, inkludert droner, virtuell virkelighet og dataassistert rapportering, og jobbe med ledende utøvere innen etterforskning, sport og entreprenøriell journalistikk. Det overordnede målet er å fremme smidighet og innovasjon i det lokale, regionale og globale medielandskapet, noe som bevises av studenter som får praksisplasser ved Guardian eller regionale rapporteringsoppdrag. Master of Advanced Journalism er en del av et artikulert studieprogram og passer for alle som er interessert i å lære å utnytte kraften i journalistikk fullt ut, fra eksisterende mediefagfolk og journalistutdannede som trenger å oppgradere ferdigheter eller prøve nye ting til folk som er interessert i å realisere det fulle potensialet til digital disrupsjon.
Nyutdannede fra Master of Advanced Journalism: har sterke og fleksible forsknings-, rapporterings- og produksjonsevner, og en kritisk forståelse av moderne medier; er innovative praktikere og smidige tenkere som er i stand til å utvikle nye ideer og praksiser på tvers av journalistikk og media; strebe mot lederstillinger som er forankret i etisk, profesjonell og transparent praksis; ha evnen til å jobbe på tvers av plattformer, kanaler og disipliner i digitale og nye miljøer; ha forståelse for medienes rolle i lokale, regionale, nasjonale og globale sammenhenger.
Karrieremuligheter inkluderer reporter, produsent, programleder og redaktør på tvers av alle typer private og offentlige medier, kringkastings- og publiseringsorganisasjoner, inkludert digitale oppstartsbedrifter, ideell sektor, digitalt innholdsprodusenter, innholdsforfattere og ikke-medieutgivere.