Master i interaksjonsdesign
University of Technology Sydney
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Sydney, Australia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 3 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Jul 2024
* i AUD per økt på 24 cp
Introduksjon
Mens etterspørselen etter bransjen etter dyktige interaksjonsdesignere og forskjellige andre jobber, for eksempel brukeropplevelsesdesignere (UX) -designere, tjenestedesignere osv., Øker, mangler det formell utdanning/opplæring fra universiteter innen interaksjonsdesign. Dette kurset er designet for å gi studentene de mest aktuelle og nødvendige ferdighetene i dette feltet i rask utvikling. Nyutdannede har ferdigheter i industrielt anvendelige og kostnadseffektive informasjonsmiljøer (dvs. multimedia, interaktiv systemdesign og tilhørende informasjonsteknologi). Kurset gir industrien kandidater som kan kombinere disse ferdighetene med de fra sin opprinnelige disiplin i profesjonelle applikasjonsorienterte omgivelser. Kurset er forpliktet til å produsere kandidater som har en dyp forståelse av menneskesentrerte tilnærminger til å designe digitale teknologier. Dette sikrer at "produkter" som er opprettet er mer sannsynlig å "passe" meningsfullt inn i brukernes liv, fordi designprosessen er informert av en dyp forståelse av folks praksis, spesielle situasjoner og verdier. Dette kurset er attraktivt for forskjellige typer elever, nemlig: de som for tiden jobber i en jobb som ikke er relatert til interaksjonsdesign, de som jobber i jobber som er nært knyttet til interaksjonsdesign, og de som allerede jobber i interaksjonsdesignrelaterte jobber.
I kjernefagene lærer elevene gjennom praksis av en iterativ menneskesentrert designprosess for å løse et virkelig problem med faktiske brukere, utvikle ferdigheter til å analysere, generere og overføre løsninger på komplekse problemer. De får også avansert teknisk og teoretisk kunnskap i interaksjonsdesign. Studentene engasjerer seg også i interaksjonsdesign for nye datakontekster, og får avansert kunnskap og ferdigheter. Studentene utvikler avanserte designferdigheter (inkludert autonomi, ekspertvurderinger, tilpasningsevne og ansvar) ved å fokusere på å lære profesjonell praksis i brukeropplevelsesprosjekter, og gjennom kapteinfaget der de co-implementerer et prosjekt bestilt med en bransjeklient, med fokus på kandidatnivå utfall. Ferdigheter for å demonstrere kunnskapstilpasningsevne og ansvar som utøver/elev tilegnes gjennom alle studioemnene der studentene må tilpasse seg de uforutsigbare prosessene for å jobbe med brukere, utføre feltarbeid i naturen, iterere design og teste med brukere, og det åpne avsluttet naturen til en iterativ designprosess. Studiofagene lar også studentene demonstrere sitt ansvar som utøvere gjennom å utvikle prosjektledelse og teamarbeidsevner. Studentene utvikler ferdigheter til å forske og anvender etablerte teorier på et kunnskap eller praksis gjennom det forskningsmetodeorienterte emnet, som innebærer å utvikle en forskningsplan, intervjutidsplan, et sett med sonder og analyse av brukerforskningsresultater ved hjelp av intervjuer og sonder. Alle tre studioemnene inkluderer betydelige brukerforskningsfaser, med fokus på strukturert og systematisk bruk av passende forskningsverktøy i en profesjonell kontekst for ideer, utvikling og validering av en designartefakt, og krever at de applikasjonsetablerte teoriene utformer praksis. Spesialisert kunnskap og ferdigheter utvikles gjennom et valg fra tre moduler med fokus på enten spilldesign, dataanalyse eller interaksjonsprogrammering. Disse modulene inkluderer en kombinasjon av strukturerte emner med fokus på ferdigheter og kunnskapsutvikling for hvert domene, og hjelper studentene med å utvikle sin autonomi, ekspertvurdering og tilpasningsevne. De inkluderer også praktiske prosjektbaserte emner der studentene utvikler sine spesifikke ferdigheter i en prosjektbasert modus. Alternativt kan studentene velge å gjennomføre et forskningsprosjekt for å produsere ny kunnskap innen interaksjonsdesign.
Nyutdannede kan få arbeid i en rekke teknologidesignrelaterte roller som interaksjonsdesigner, UX-designer, UX-forsker, servicedesigner eller digital opplevelsesarkitekt. For de som for tiden jobber i nært beslektede jobber, for eksempel webdesign, grafisk design, grensesnittdesign, etc., gir dette kurset den nødvendige formelle opplæringen i disiplinen for å gjøre et mer definitivt grep til jobber innen interaksjonsdesign. På samme måte finner mange seg i å arbeide innenfor interaksjonsdesign uten formell opplæring, og dette kurset gir et godt grunnlag og muligheter til å utvide interaksjonsdesignferdighetene mer formelt. For de som ikke jobber i en jobb relatert til interaksjonsdesign, gir dette kurset muligheten til å lære om disiplinen og å overgå til de forskjellige jobbene under samhandlingsdesignparaplyen.
Karrieremuligheter
Nyutdannede kan få arbeid i en rekke teknologidesignrelaterte roller som interaksjonsdesigner, UX-designer, UX-forsker, tjenestedesigner eller digital opplevelsesarkitekt. For de som for tiden jobber i nært beslektede jobber, som webdesign, grafisk design, grensesnittdesign, etc., gir dette kurset den nødvendige formelle opplæringen i disiplinen for å gjøre en mer definitiv overgang til jobber innen interaksjonsdesign. Tilsvarende finner mange seg i å jobbe innenfor feltet interaksjonsdesign uten formell opplæring, og dette kurset gir et godt grunnlag og muligheter til å utvide sine ferdigheter i interaksjonsdesign mer formelt. For de som ikke jobber i en jobb relatert til interaksjonsdesign, gir dette kurset muligheten til å lære om disiplinen og å gå over til de ulike jobbene under interaksjonsdesignparaplyen.