
Master i internasjonal virksomhet
VARIGHET
3 Semesters
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
15 Jun 2025
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAVGIFT
EUR 4 950 / per year *
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning, På universitetsområdet
* For ikke-EU-studenter
Gikk du glipp av vårt nettbaserte arrangement på åpen dag 20. mars?
Introduksjon
For å forberede en høyt kvalifisert master of business, i stand til å anvende komplisert kunnskap om økonomi og ledelse for å danne, vurdere og ta effektive beslutninger om bedriftsledelse, basert på vitenskapelig argumentasjon i forhold med usikkerhet. Slike spesialister kjenner til moderne forretningsaktiviteter design, organisering, koordinering og implementeringsstandarder. De kan evaluere organisasjonens status og utviklingsmuligheter ved å modellere scenarier for virksomhetsstyring og lage systematiske og kritiske tenkningsbaserte løsninger for utviklingsvennlige strategier som projiserer den økonomiske og sosiale effektiviteten til aktiviteter innenfor områdene innovasjon og teknologisk fremgang.
Opptak
Stipend og finansiering
Læreplan
1 Semester
- International Business
- Metodikk for vitenskapelig forskning
- Mastergradsoppgave 1
- International Business Theory (med kursprosjekt)
- Organisasjonsteori
- Innovasjonsteori
- Betalingsindustrien
- Financial Systems
- Elektronisk mediehåndtering
- Metodikk for vitenskapelig forskning
- E-media Management (med kursprosjekt)
- Mastergradsoppgave 1
- Organisasjonsteori
- Innovasjonsteori
- Betalingsindustrien
- Financial Systems
- Organisasjonsledelse
- Metodikk for vitenskapelig forskning
- Mastergradsoppgave 1
- Endringsledelse i organisasjoner (med kursprosjekt)
- Organisasjonsteori
- Innovasjonsteori
- Betalingsindustrien
- Financial Systems
- Marketing Management
- Metodikk for vitenskapelig forskning
- Mastergradsoppgave 1
- Markedsføringsteori (med kursprosjekt)
- Organisasjonsteori
- Innovasjonsteori
- Betalingsindustrien
- Financial Systems
2 semester
- International Business
- Masteroppgave 2
- Vitenskapelig praksis
- Internasjonal markedsføring og kommunikasjon (med kursprosjekt)
- Kvantitative og ekspertløsningsmetoder
- Brand Management
- Sustainable Business Development
- Samtidsøkonomier
- Managerial Information Technologies
- Elektronisk mediehåndtering
- Globale digitaliseringsløsninger (med kursprosjekt)
- Masteroppgave 2
- Vitenskapelig praksis
- Kvantitative og ekspertløsningsmetoder
- Brand Management
- Sustainable Business Development
- Samtidsøkonomier
- Managerial Information Technologies
- Organisasjonsledelse
- Masteroppgave 2
- Anti-krisehåndtering av organisasjoner (med kursprosjekt)
- Vitenskapelig praksis
- Kvantitative og ekspertløsningsmetoder
- Brand Management
- Sustainable Business Development
- Samtidsøkonomier
- Managerial Information Technologies
- Marketing Management
- Vitenskapelig praksis
- Digital markedsføringsteknologi (med kursprosjekt)
- Masteroppgave 2
- Kvantitative og ekspertløsningsmetoder
- Brand Management
- Sustainable Business Development
- Samtidsøkonomier
- Managerial Information Technologies
3 semester
- International Business
- Internasjonal ledelse (med kursprosjekt)
- Master Graduation Thesis
- Elektronisk mediehåndtering
- Master Graduation Thesis
- E-media i Knowledge Management (med kursprosjekt)
- Organisasjonsledelse
- Utvikling av organisatorisk forhandlingspotensial (med kursprosjekt)
- Master Graduation Thesis
- Marketing Management
- Master Graduation Thesis
- Strategisk markedsføring (med kursprosjekt)
Programresultat
What Will Students Learn?
Business Management-programmet er ment å lære:
- å drive nasjonal og global virksomhet effektivt;
- å skape og implementere innovasjoner;
- å utføre forskning og ta ledelsesbeslutninger basert på det;
- å anvende kunnskap om organisasjoner, innovasjon, informasjonsteknologi, finans og risikostyring.
- Nyutdannede fra spesialiseringen internasjonal virksomhet vil kunne:
- å jobbe som ledere, analytikere og konsulenter i internasjonale forretningsforetak og internasjonale handelsorganisasjoner;
- å lede internasjonale utviklingsenheter i offentlige forvaltningsinstitusjoner, der internasjonale relasjonskompetanser er en faktor for strategisk utvikling;
- å utføre forskning innen internasjonal virksomhetsledelse og ta ledelsesbeslutninger på grunnlag av dette;
- å utføre aktivitetene med å designe og formidle internasjonale økonomiske relasjoner;
- å utvikle og implementere internasjonale forretningsstyringssystemer;
- å organisere internasjonal handel;
- å ta innovative beslutninger i internasjonal virksomhet, vurdere mulige konsekvenser av sosiale og etiske aktiviteter;
- å anvende internasjonale markedsføringskonsepter i en flerkulturell kontekst.
Nyutdannede fra spesialiseringen Corporate Finance Management vil kunne:
- å jobbe som finans- og investeringsforvaltningsanalytikere og konsulenter;
- å administrere finans-, investerings- og risikostyringsavdelinger i forretningsforetak og offentlige administrasjonsinstitusjoner;
- å integrere økonomisk verdiskaping og risikostyring;
- å foreta en omfattende vurdering av investeringsstyringsstrategier;
- å løse problemene med utvikling av forretningsenheter og prosjektledelse;
- håndtere risikoen for investeringsprosjekter under forhold med usikkerhet.