
Master i markedsføring og integrert kommunikasjon
Vilnius, Litauen
VARIGHET
1 up to 2 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
01 Jul 2025
TIDLIGSTE STARTDATO
01 Sep 2025
STUDIEAVGIFT
EUR 5 460 / per year
STUDIEFORMAT
På universitetsområdet
Introduksjon
Hvorfor studieprogram for markedsføring og integrert kommunikasjon ved Vilnius University ?
- Har mulighet for en dobbel grad fra Parthenope University of Naples (Italia).
- Klassene samler vanligvis studenter fra mer enn ti land.
- Professorer med lang internasjonal erfaring i undervisning og praktisk ekspertise i næringslivet gjør dette programmet virkelig krevende og virkelig hyggelig.
- Merittlisten til nyutdannede viser at disse studiene fører til en svært vellykket karriere over hele verden.
Markedsførings- og integrert kommunikasjonsprogrammet utvikler spesialister opp til de høyeste profesjonelle standarder, for å gjøre dem i stand til å analysere markedssituasjoner, planlegge og implementere relevante strategier for markedsføring og kommunikasjon.
Programmet ønsker velkommen de som er interessert i dynamiske studier som åpner verdensomspennende muligheter for karrierer innen markedsføring og integrert kommunikasjon.
Internasjonal mobilitet
Studenter kan delta i ERASMUS+ mobilitetsprogrammet eller bruke VUs bilaterale samarbeidsavtaler, som gir mulighet til å studere ved VUs partneruniversiteter eller gjøre praksis i utlandet.
Tilgang til videre studier
Vilnius University skapte muligheter for studenter som er interessert i å fortsette studiene til å fortsette til doktorgradsstudier, som er tilgjengelige på engelsk; de beste av våre kandidater kan bli tilbudt jobb ved universitetet.
Karrieremuligheter
- Markeds- og kommunikasjonsansvarlig i næringslivsbedrifter og andre organisasjoner.
- Ekspert innen markedsføring, reklame, PR og kommunikasjonsbyråer, konsulentfirmaer og markedsundersøkelser.
Galleri
Læreplan
Studieomfang: 90 studiepoeng; Lengde: 1,5 år
Studieomfang: 120 studiepoeng; Lengde: 2 år ved doble vitnemål
1. semester
Obligatoriske kurs
- Bedriftskommunikasjonsledelse
- Forskningsmetoder
- Digital markedsføringskommunikasjon
- Masteroppgaveprosjekt I/II
Valgfag
- Salgsledelse
- Styring av organisasjonsbilde
2. semester
Obligatoriske kurs
- Strategisk markedsføring
- Global Marketing Management
- Integrert markedskommunikasjon
- Masteroppgaveprosjekt II/II
Valgfag
- Tverrkulturell ledelse
- Spesifikke emner innen markedsføring: Prissetting
3. semester
Obligatoriske kurs
- Markedsanalyse
- Statistisk dataanalyse av undersøkelse ved bruk av SPSS
- Strategisk Brand Management
- Avsluttende masteroppgave
Valgfag
- Internasjonal e-handel og e-markedsføring
- Organisasjonspsykologi
Programresultat
Nyutdannede av programmet vil utvikle følgende evner:
- Å planlegge og utføre forskning på grunnlag av teoretisk forsvarlige metoder
- Å samle inn og analysere sekundære og primære data
- Å tolke funn for å bruke dem i markedsføringsstrategier
- Å utvikle markedsføringsstrategier i samsvar med selskapets mål og markedsspesifikasjonene
Program undervisningsavgift
Opptakskrav til programmet
Vis ditt engasjement og din vilje til å lykkes på handelshøyskolen ved å ta GMAT-eksamenen – den mest brukte eksamenen for opptak som måler dine kritiske tenkning og resonneringsevner.
Last ned GMAT-miniquizen for å få en smak av spørsmålene du finner i eksamen.