Executive Master i nettmarkedsføring, sosiale medier og grafisk design
VARIGHET
132 Hours
SPRÅK
Italiensk
TEMPO
Fulltid
SØKNADSFRIST
Frist for å be om søknad
TIDLIGSTE STARTDATO
Be om tidligste startdato
STUDIEAVGIFT
Be om skolepenger
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning
Introduksjon
Bakgrunn og situasjon
Kommunikasjon har gjennomgått en viktig utvikling som går fra tradisjonelle medier til nye digitale medier, derfor blir bruken av nettbaserte kommunikasjonsverktøy avgjørende for enhver virksomhet på tvers av sektor, produkt eller størrelse.
Siden 2011, i samarbeid med bedrifter og viktig co-branding, har Sida Group arrangert et Executive Master-kurs helt dedikert til tilegnelse av teoretiske og praktiske ferdigheter for å ha en effektiv og effektiv drift. Den profesjonelle figuren som mesteren har til hensikt å danne er nettmarkedsføreren og digitalsjefen. En profesjonell som har kunnskap om alle nettbaserte kommunikasjonsverktøy og som er i stand til å behandle integrerte planer og medieplanlegging, administrere strategiske utviklingsprosjekter for selskapet. En profesjonell figur med kapasiteter innen nettmarkedsføring, sosiale medier og grafisk design har blitt avgjørende for å gripe mulighetene til nettverket ved å identifisere ny virksomhet, administrere internkommunikasjonen, overvåke ideelle leverandører for selskapet og øke selskapets eiendeler.
Læreplan
Program
- Modul 1: Grunnleggende om internettmarkedsføring/Google Adwords
- Modul 2: Grunnleggende om HTML/Focus-plattformer åpen kildekode (WordPress)
- Modul 3: Internettmarkedsføringsapplikasjoner: Ukonvensjonell markedsføring og SEO/SEM
- Modul 4: Markedsføring i sosiale medier og omdømme på nettet
- Modul 5: E-postmarkedsføring og mobilmarkedsføring
- Modul 6: Mobilmarkedsføring, App og disiplin
- Modul 7: Fellesskapsledelse
- Modul 8: Elementer av grafisk design
- Modul 9: Sikkerhet og forebygging på arbeidsplassen
Varighet og oppmøte
132 timer opplæring/timer + 8 timer profesjonell rådgivning + 6 måneders formativ praksis.
Neste utgave
- juni 2022
Pluss og sertifisering
I tillegg til
- Fullstendig støttet av bruk av en datamaskin for å utdype kommunikasjonsmodeller (internett, mobil, web 2.0, sosiale medier, etc.).
- Prosjektarbeid fra partnerbedrift: idé, ledelse, promotering og analyse av en digitalt orientert strategisk plan for å lansere et produkt eller en tjeneste.
- Masterprogrammet oppdateres kontinuerlig i takt med bransjeendringene. Multimediamateriell, tilgjengelig for elever.
- Støttet av veileder – kvalitetskontroll til hver modul.
- Coaching og veiledning for å identifisere elevenes potensiale og se etter kvalifiserte jobbmuligheter.
- Plassering i forhåndsvalgte bedrifter.
Galleri
Programresultat
Mål
Executive Master of Web Marketing, Social Media Marketing & Graphic Design tar sikte på å oppmuntre til rask tilegnelse av kunnskap og oppdaterte ferdigheter i den store etterspørselen. Den har også som mål å fremskynde arbeidsplasseringen av deltakeren på arbeidsmarkedet. Digital strategi, grafisk annonsering og grunnleggende programmering er de tre kravene knyttet til rollen Digital Manager, og de er de tre viktigste ferdighetene som kreves av 95 % av bedriftene.
Mesteren, i konstant oppdatering, etter trenden i bransjen og bedriftens etterspørsel, har trent over 2000 unge deltakere med en rangering på 92% plassering etter et internship.
Karrieremuligheter
Profesjonelle figurer
- Strategist for sosiale medier
- Leder for digital markedsføring
- Nettmarkedsfører
- Influencerstrateg
- Web Content Manager
- Spesialist på netthandel
- Digital strategisk planlegger
- Fellesskapssjef
- Tekstforfatter
- Front-end webutvikler
- Annonsesjef
- Nettprosjektleder
- Grunnlegger og oppstartsteam