Markedskommunikasjon MA/MSc
University of Westminster
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 19 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
* internasjonalt - Storbritannia/EU: £ 16 000 (per studieår)
Masters Online Open Day - 28. februar 12-13.30 GMT
For å lære mer om å studere for en doktorgrad ved University of Westminster , bli med på vår online åpne dag. Snakk med kursledere og nåværende studenter på nett, og få råd om opptak. Følg linken for mer informasjon og for å be
Introduksjon
Kursoppsummering
Markedsføringskommunikasjon dekker valg og anvendelse av de viktigste kommunikasjonsverktøyene som er tilgjengelig for en organisasjon i jakten på dets markedsføringsmål. Dette arbeidet utføres ofte av spesialistbyråer og innebærer både strategisk tenkning og utvikling av kreative løsninger. Det krever en blanding av forskningsbasert kunnskap med praktisering av ferdigheter på høyt nivå, ofte ekstremt kreative. Kurset inkluderer en studie av verktøyene som ligger til grunn for utviklingen av en marcomms -strategi og medieplattformene for å levere en marcomms -kampanje.
Som en del av kurset får du muligheten til å studere digital markedsføring, som utgjør pensum for profesjonelt diplom i digital markedsføring. Dette vil forberede deg til å ta diplomeksamenene etter MA hvis du ønsker det.
Kurset dekker de viktigste teknikkene for markedsføringskommunikasjon. Det gir deg et tilstrekkelig grunnlag for markedsføring slik at du enkelt kan jobbe med mennesker som er involvert gjennom hele markedsføringsprosessen. Det endelige målet med kurset er å forbedre individuelle karrierefremmelsesutsikter gjennom kunnskap om hvordan man kan anvende akademisk læring på beste markedsføringskommunikasjonspraksis.
Karrieremuligheter
Som nyutdannet vil du være forberedt på markedsføring, reklame og PR-roller rundt om i verden og på tvers av mange forskjellige sektorer i spesialiserte kommunikasjonsbyråer, private selskaper, ideelle organisasjoner, sosiale virksomheter og offentlige organisasjoner. Du kan til og med følge en konsulentvei med sikte på å bli din egen sjef.
Undervist i hjertet av London, nær mange av byens nasjonale, internasjonale og globale arbeidsgivere, vil vår vektlegging av ferdigheter, evner og egenskaper – med flere muligheter gjennom hele kurset for å bruke disse evnene til virkelige forretningsprosjekter – gi direkte arbeidserfaring for å forbedre din CV og fortelling når du søker på nye stillinger. Disse anvendte prosjektene vil ikke bare utvide dine profesjonelle nettverk, men direkte forbedre utsiktene for tidlig ansettbarhet etter endt utdanning.
Med et voksende globalt nettverk av 3000 arbeidsgivere, er vår karriere- og ansettelsestjeneste her for å hjelpe deg med å oppnå ditt fulle potensial.
- Utvid nettverket ditt
Bygg forbindelser med jevnaldrende og fremtidige bedriftsledere. - Kickstart din karriere
Lær hvordan du bruker sosiale medier i jobbjakten eller LinkedIn for å kickstarte karrieren din. - Utvikle din CQ
Utvikle din kulturelle intelligens – eller 'CQ' – ved å studere sammen med studenter og ansatte som representerer mer enn 100 nasjonaliteter.
Bransjekoblinger
Dette kurset er designet med innspill fra en rekke bransjefolk som jobber innen merkevare- og markedsføringsrådgivning, digital og datadrevet kommunikasjon og kreative og sosiale medier. Vi har utmerkede forbindelser med relevante fagorganer, inkludert Institute of Data and Marketing (IDM ), som eksisterer for å støtte, oppmuntre og forbedre markedsføringsytelsen med utviklingsprogrammer for å hjelpe studentene til å bli best mulig; the Chartered Institute of Public Relations (CIPR ), verdens eneste kongelige chartrede organ for PR-fagfolk; og Institute of Practitioners in Advertising (IPA ), innlemmet av Royal Charter og handelsorganet og det profesjonelle instituttet for byråer i Storbritannias reklame-, media- og markedskommunikasjonsindustri.
Ansatte som i dag underviser i dette kurset har lang yrkeserfaring, og mange fortsetter å tilby løpende konsulenttjenester. Rollene deres har inkludert å jobbe med J Walter Thompson i Bangkok, i forskningsledelse for Mars, i markedskommunikasjon og kreativ ledelse for en nasjonal veldedighet, et stort universitet og en supermarkedskjede, som planleggingsdirektør for Bates Communications, som administrerende direktør for en markedsføring kommunikasjonsbyrå, og kommunikasjonssjef for Shell og Unilever.
Jobbroller
Nyutdannede av dette kurset kan gå videre til roller som:
- Kontoansvarlig
- Merkevarebygger/leder
- Kampanjeoptimaliseringsleder/kampanjeleder
- Kundekonsulentsjef
- Innholdsbehandler
- Kundeopplevelsesstrateg
- Digital markedsføringssjef/sjef for digital
- Grunnlegger og administrerende direktør
- Markedskoordinator/ansvarlig
- Mediekjøper
- PR-ansvarlig/ansvarlig
- Salgs- og markedssjef
- Leder for sosiale medier
Uteksaminerte arbeidsgivere
Nyutdannede fra dette kurset har fått jobb i organisasjoner inkludert:
- Adidas
- Aira
- AKQA
- CSM Sport og underholdning
- Diageo
- DWA Media
- IMG Media
- M&C Saatchi
- McCann
- McLaren Automotive
- MediaCom
- Presseforbundet
- Propaganda
- Kvante
- Rufus Leonard
- Himmel
- de 7 stjernene
- Stamme DDB
- Bølgemaker
Westminster Employability Award
Arbeidsgivere verdsetter nyutdannede som har investert i deres personlige og profesjonelle utvikling – og vår Westminster Employability Award gir deg sjansen til å formelt dokumentere og demonstrere disse aktivitetene og prestasjonene.
Prisen er fleksibel og kan fullføres på din egen tid, og består av et sett med kjerneaktiviteter og valgfrie fritidsaktiviteter.
Aktiviteter kan omfatte å få erfaring gjennom en deltidsjobb eller utplassering, å melde seg på en universitetsdrevet ordning – for eksempel veiledning eller undervisning på en skole – eller fullføre nettbaserte øvelser.
Opptak
Læreplan
Målet med kurset er å forbedre dine karrieremuligheter gjennom kunnskap og forståelse av industriens beste praksis, balansert med akademisk teori. Læreplanen er laget for å gi deg en forståelse av markedskommunikasjonskanalene og verktøyene som underbygger utviklingen av en integrert markedskommunikasjonsstrategi, som du leverer for å fullføre kurset.
Den dekker både utviklingen av et kommunikasjonsbudskap, sammen med media og kanalmuligheter som sammen leverer en integrert markedskommunikasjonskampanje. Dette involverer disiplinene merkevarebygging, reklame, PR, salgsfremmende markedsføring og digital markedskommunikasjon (inkludert direkte og interaktiv markedsføring og sosiale medier) og er underbygget av en dyptgående forståelse av forbrukere oppnådd gjennom forskning og utforskning av merkevarebygging.
Alle studenter vil i utgangspunktet bli registrert på MA for å gi deg tid til å sette pris på de forskjellige vektleggingene av hver grad og reflektere over deres egen evne, styrker og fremtidig karriereutvikling. Du vil ta en avgjørelse i løpet av det første semesteret av studiet om du vil fortsette å følge MA eller forfølge MSc. De nye alternativene tillater et fokus på enten utvikling av kreative løsninger eller en dypere undersøkelse av innsiktsdataanalyse tilbyr for effektiv markedskommunikasjon.
Semester 1
Du vil starte med å få en forståelse av psykologien som underbygger moderne forbrukeres holdninger, oppfatninger, beslutningsprosesser og atferd. Du vil få muligheten til å sette forbrukernes læring i praksis ved å designe forskning for å samle inn og analysere data og generere innsikt for markedskommunikasjon. Du vil utforske det brede spekteret av medier og plattformer som bærer budskap om markedskommunikasjon, inkludert de digitale plattformene som revolusjonerer reklame, programmatiske kjøp, digital visning, veksten av nye medier og den økende betydningen av data. Du vil også undersøke nøkkelkonseptene for å administrere merkevarer som strategiske eiendeler både on- og off-line, alle med sikte på å skape verdi for kunder og organisasjonen din.
Semester 2
Ved å erkjenne viktigheten av kundeforholdsmarkedsføring (CRM), vil du studere direkte og datadrevne konsepter innen markedskommunikasjon, sammen med kreative, innovative måter å engasjere forbrukere i dialog – fra personlig salg til sofistikerte mobilapper. Vi undersøker en rekke tilnærminger til markedskommunikasjon, fra den tradisjonelle til den mest moderne. Du vil lære å bruke en rekke moderne digitale verktøy og teknikker, for eksempel Google Analytics, og dashbord for data og sosiale medier, for å evaluere kanaler for markedskommunikasjon, inkludert mobil- og innholdsskaping. De som studerer MA vil utforske hvordan kreativitet og innovasjon kan tilføre verdi når de planlegger markedskommunikasjon, mens MSc-studenter vil oppleve en rekke dataanalytiske verktøy og metoder som kan brukes til å veilede beslutningstaking.
IMC-prosjektet er en årelang modul som går gjennom begge semestre og integrerer all læringen din. Du vil utvikle en godt undersøkt, praktisk markedskommunikasjonsstrategi for et ekte selskap etter eget valg.
De følgende modulene er veiledende for hva du skal studere i dette kurset.
Kjernemoduler - MA/MSc
- Merkevarestrategi (semester 1)
- Forbrukerpsykologi og forskning (semester 1)
- Annonseadministrasjon (semester 1)
- Digital markedsføring og innovasjon (semester 2)
- Markedsførings-, direkte- og relasjonsmarkedsføring (semester 2)
- PR og omdømmestyring (semester 2)
- Integrert markedskommunikasjonsprosjekt (årslang modul)
Opsjonsmodul - MA
- Kreativ utvikling – strategi og prosess (semester 2)
Opsjonsmodul - MSc
- Dataanalyse for markedskommunikasjon (semester 2)
Program undervisningsavgift
Stipend og finansiering
Universitetet er dedikert til å støtte ambisiøse og fremragende studenter, og vi tilbyr en rekke stipendier til kvalifiserte studenter, som dekker hele eller deler av studieavgiftene dine.
Galleri
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.