
MA in
Medier, kampanjer og sosial endring MA University of Westminster

Kunngjøringer
Introduksjon
Kursoppsummering
Denne innovative mastergraden tar sikte på å utstyre studentene med ferdigheter, kunnskap og strategisk tilnærming til å utvikle og analysere sosiale endringskampanjer og aktivisme, med særlig fokus på kommunikasjonens og medienes rolle. Dette er det eneste forskerutdanningen i sitt slag og har en fleksibel levering som passer både studenter på heltid og deltid.
Kurset bygger på våre nære forbindelser med ledende kampanjer og kommunikatører i Londons livlige sosiale endringssektor. Et rådgivende panel, med representanter fra Amnesty UK, Friends of the Earth, WaterAid, SumOfUs, Advocacy Hub, Campaign Bootcamp, FairSay og The National Council of Voluntary Organizations blant andre, vil sikre at vi alltid reflekterer ferdighetene som er etterspurt og leverer en spennende læringserfaring. Et begrenset antall arbeidsplasser og praksisplasser vil være tilgjengelig.

Karrieremuligheter
Dette kurset er spesielt relevant hvis du ønsker å starte, eller å komme videre, en karriere innen kommunikasjon og kampanje for sosial endring, enten det er i en veldedig organisasjon eller en frivillig organisasjon; i et offentlig organ; i et politisk parti eller valgkampsetting; eller til og med i en samfunnsansvarsrolle. Det kan også være et springbrett mot en doktorgrad og en akademisk karriere i dette voksende studieretningen.
- Gode karrieremuligheter
Et begrenset antall arbeidsplasser og praksisplasser er tilgjengelig, og studenter har internert ved veldedige organisasjoner og ideelle organisasjoner, inkludert WaterAid, Sheila Makechnie Foundation, Children England, Mencap og Climate Bonds Initiative. - Utvikle etterspurte ferdigheter
Dette kurset er utviklet for å utvikle dine praktiske ferdigheter for å hjelpe deg med å starte, eller komme deg videre, en karriere innen veldedighet, pressgruppe eller kampanjekommunikasjon i offentlig sektor. - Arbeidsgivere over hele verden
Universitetets Careers and Employability Service har bygget opp et nettverk av over 3000 arbeidsgivere rundt om i verden, og hjelper alle våre studenter med å utforske og få kontakt med spennende muligheter og karrierer.
Bransjekoblinger
Vi har sterke bånd med ledende kampanjer og kommunikatører i og rundt London, som holder gjesteforelesninger, kjører praktiske treningsøkter for studenter, gir live briefs for vurderte kurs og vertsbesøk på kontorene deres. Noen av disse inkluderer:
- Advocacy Hub
- Amnesty Storbritannia
- Eve appell
- FairSay
- Jordens venner
- Redd Barna
- Tearfund
- Det nasjonale rådet for frivillige organisasjoner
Jobbroller
Dette kurset vil forberede deg til roller som:
- Kampanjeansvarlig
- Fellesorganisasjonsassistent
- Digital innholdsansvarlig
- Kommunikasjonssjef
- Leder for innsamling
- Hovedrådgiver – Effekt og evaluering
- Medie- og kommunikasjonsansvarlig
- Filantropi-medarbeider
- PR og kommunikasjonsansvarlig
Uteksaminerte arbeidsgivere
Nyutdannede fra dette kurset har funnet ansettelse i veldedige organisasjoner, frivillige organisasjoner, tenketanker, kommunikasjons- og offentlige anliggender, i byråer som spesialiserer seg på virtuell virkelighet og i nasjonale myndighetsavdelinger i det globale sør med kampanjer for endring av adferd. Organisasjoner som har ansatt våre nyutdannede inkluderer:
- Amnesty International
- Change.org
- FNs høykommisjon for flyktninger
- RSPCA
- Nasjonalt råd for frivillige organisasjoner (NCVO)
- Sarkom Storbritannia
- Kampanje mot å leve elendig
- Fosternettverket
- Spak for endring
- Solar Aid
- Kirkens misjonsselskap
Alumni fra hvert årskull bygger et internasjonalt kursnettverk gjennom vår kursspesifikke lukkede Facebook-gruppe.
Westminster Employability Award
Arbeidsgivere verdsetter nyutdannede som har investert i deres personlige og profesjonelle utvikling – og vår Westminster Employability Award gir deg sjansen til å formelt dokumentere og demonstrere disse aktivitetene og prestasjonene.
Prisen er fleksibel og kan fullføres på din egen tid, og består av et sett med kjerneaktiviteter og valgfrie fritidsaktiviteter.
Aktiviteter kan omfatte å få erfaring gjennom en deltidsjobb eller utplassering, melde seg på en universitetsdrevet ordning – for eksempel veiledning eller undervisning på en skole – eller fullføre nettbaserte øvelser.
Opptak
Læreplan
Det er tre kjernemoduler. Den første utvikler praktiske planleggings- og kampanjekommunikasjonsferdigheter, den andre vurderer medie- og aktivismeteorier, og den tredje kombinerer teori med praksis, og reflekterer over bruk av konsepter som makt og etikk innenfor rammen av kampanjekommunikasjon. Hver modul har vurderinger – f.eks essays, kampanjeplaner, reflekterende blogger, debatter og presentasjoner – fremfor eksamen. Disse tre kjernemodulene utgjør Postgraduate Certificate.
Studentene kan ta ytterligere tre moduler valgt fra to Pathways , en med mer praktisk vekt og en med mer teoretisk vekt. Den teoretiske Pathway inkluderer tre tematiske områder: a) medieindustri og publikum, b) ny teknologi, og c) nyheter, globalisering, utvikling og mangfold. Studenter kan kombinere moduler fra forskjellige Pathways og tematiske områder eller fokusere på ett enkelt Pathway og tematisk område. Disse tre modulene gjør det mulig å fullføre Postgraduate Diploma.
Studenter som ønsker å ta masterkurset fullfører også enten en forskningsavhandling på 15 000 ord eller et profesjonelt praksisprosjekt (som kan være arbeidsbasert).
De følgende modulene er veiledende for hva du skal studere i dette kurset.
Kjernemoduler
- Kritiske problemer i kampanjen (semester 1)
- Media, aktivisme og politikk (semester 2)
- Strategisk kampanjekommunikasjon (semester 2)
- Avhandling eller profesjonelt prosjekt
Tilvalgsmoduler - Praksis Pathway
- Digital medieproduksjon
- Medie- og innholdsstrategi
- Journalistpraksis og inkluderende samfunn
- Rapportering av mangfold: kjønn, seksualitet, alder, funksjonshemming
Tilvalgsmoduler - Teori Pathway
- Forsker på medier og kommunikasjon
Mediebransjer og publikum
- Teorier om kommunikasjon
- Mediepublikum i den digitale tidsalder
- Politisk kommunikasjonsøkonomi
Ny teknologi
- Sosiale medier
- Digitale medier og kritisk teori
- Teknologi- og kommunikasjonspolitikk
- Data og samfunn: konsepter og anvendelser
- Data og samfunn: Forskning og metoder
Nyheter, globalisering, utvikling og mangfold
- Globale medier
- Kommunikasjonspolitikk og utvikling
- Nyhetssosiologi
- Tilnærminger til sosialt og kulturelt mangfold
Program undervisningsavgift
Stipend og finansiering
Galleri
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.