
MA in
Medier og utvikling MA University of Westminster

Kunngjøringer
Introduksjon
Kursoppsummering
Media and Development MA er et tverrfaglig kurs som lærer hovedteorier, begreper, casestudier og praktiske mediekunnskaper rundt temaet media og utvikling og dens implikasjoner for mindre utviklede land. Kurset vil gi deg en unik blanding av teori og praksisundervisning, som tar sikte på å utdype din kunnskap om kommunikasjonshistorien i utviklingsprosessen til fremvoksende økonomier. Den vil kritisk vurdere virkningen av internasjonale og regionale institusjoner fra et kritisk politisk-økonomisk perspektiv. Undervisning av vitenskapelig personale, gjesteforelesere og annet nøye utvalgt personale fra utviklingsorganisasjoner vil gi deg en oversikt over politikk, handlinger og virkning av statlige og ikke-statlige institusjoner innen kommunikasjonsmedier og utvikling.
Et særtrekk er at det legges vekt på kommunikasjonsmedias praktiske rolle i utviklingen. Du vil delta i medieproduksjonsverksteder og delta i vårt internship -program, som tilbys i partnerskap med medie- og utviklingsorganisasjoner i London. Som en del av arbeidserfaringsmodulen deltar studentene i en omfattende NGO og medieseminarier med eksperter og paneldiskusjoner. Praksisprogrammet er i tråd med University of Westminster strategien for å pleie den kritiske utøveren.

Karrieremuligheter
Nyutdannede fra dette kurset har søkt på stillinger i utviklingsorganisasjoner basert i London, som OneWorld, Oxfam, Redd Barna, Røde Kors, ActionAid, Panos, DfiD, Intermedia, BBC, Institute of War and Peace, Christian Aid og War on Want . Noen studenter har vært i stand til å bygge på kunnskap, ferdigheter og deres bakgrunn i å jobbe for statlige, mellomstatlige og ikke-statlige organisasjoner (i Romania, Pakistan og India) og en rekke internasjonale næringsorganisasjoner, inkludert BBC.
Dette kurset forbereder også studentene for videre studier, for eksempel å gjennomføre PhD-forskning.
- Bransjeengasjement
Dette kurset drar nytte av våre sterke forbindelser med en rekke medier og utviklingsorganisasjoner, inkludert BBC, CGTN/CCTV, Tencent og UNICEF. - Media arbeidsplassering
Du vil ha muligheten til å ta del i vårt internship-program, som tilbys i samarbeid med media og utviklingsorganisasjoner i London. I løpet av kurset vil du også ha muligheten til å gjøre et fellesskap/internship med C4D-nettverket. - Arbeidsgivere over hele verden
Universitetets Careers and Employability Service har bygget opp et nettverk av over 3000 arbeidsgivere rundt om i verden, og hjelper alle våre studenter med å utforske og få kontakt med spennende muligheter og karrierer.
Bransjekoblinger
Vi har utviklet sterke bånd med en rekke medier og utviklingsorganisasjoner, inkludert:
- BBC
- CGTN/CCTV
- China People's Daily
- KBS (Sør-Korea)
- NGOer
- Tencent
- UNICEF
- Nyhetsbyrået Xinhua
Jobbroller
Dette kurset vil forberede deg til roller som:
- Akademisk forsker
- Kommunikasjonskampanjeleder
- Kommunikasjonsinformasjonsansvarlig
- Digital kommunikasjonsstrateg
- Journalist/informasjonsmedarbeider
- Spesialist i media og utviklingsengasjement
- NGO mediesjef
- Offentlige mediesjefer
Uteksaminerte arbeidsgivere
Nyutdannede fra dette kurset har fått jobb i organisasjoner som:
- BBC
- Digitale selskaper
- NGOer
- UNICEF
- Universiteter (å jobbe som akademikere)
Westminster Employability Award
Arbeidsgivere verdsetter nyutdannede som har investert i deres personlige og profesjonelle utvikling – og vår Westminster Employability Award gir deg sjansen til å formelt dokumentere og demonstrere disse aktivitetene og prestasjonene.
Prisen er fleksibel og kan fullføres på din egen tid, og består av et sett med kjerneaktiviteter og valgfrie fritidsaktiviteter.
Aktiviteter kan omfatte å få erfaring gjennom en deltidsjobb eller utplassering, å melde seg på en universitetsdrevet ordning – for eksempel veiledning eller undervisning på en skole – eller fullføre nettbaserte øvelser.
Opptak
Læreplan
De følgende modulene er veiledende for hva du skal studere i dette kurset.
Kjernemoduler
- Avansert selvstendig studie (avhandling/prosjekt)
- Kommunikasjonspolitikk og utvikling
- Teorier om kommunikasjon
- Utviklingsteorier
Én semester én modul fra nedenfor:
Semester 1 (opsjonsmoduler)
- Tilnærminger til sosialt og kulturelt mangfold
- Digital medieproduksjon
- Globale medier
- Journalistpraksis og inkluderende samfunn
- Politisk analyse av kommunikasjonspolitikk
- Politisk kommunikasjonsøkonomi
- Teknologi og kommunikasjonspolitikk
En semester to-modul fra nedenfor:
Semester 2 (opsjonsmoduler)
- Digital Media Business: Strategi og entreprenørskap
- Media, aktivisme og politikk
- Media arbeidserfaring
- Retningslinjer for digital konvergens
- Rapportering av mangfold: kjønn, seksualitet, alder, funksjonshemming
- Forsker på medier og kommunikasjon
- Strategisk kampanjekommunikasjon
- Nyhetenes sosiologi
Program undervisningsavgift
Stipend og finansiering
Galleri
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.