Master Design
Zurich University of the Arts
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Zürich, Sveits
Språk
Tysk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
CHF 720 / per semester *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Pris per semester
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
I Master of Arts in Design utvikler designere og personligheter fra designrelaterte områder sin mestre og oppnår profesjonell ekspertise. Fokuset på masterprogrammet er den forskningsorienterte arbeid og tenkning langs eget designprosjekt. Kombinasjonen av høyt individuelt ansvar, refleksiv og tverrfaglig tenkning, egen designstilling og entreprenørvirksomhet spiller en avgjørende rolle i kvalifikasjonen for de videre karriere trinnene som evnen til å koble til internasjonal praksis eller høyere utdanning.
Studien er basert på en forskningsorientert modell hvor studentene fokuserer på å utvikle sitt individuelle masterprosjekt til modenhet over en periode på tre semestre. Resultatene er fremtidsrettede designløsninger, samt overførbar kunnskap og nye metoder.
Mastergradsprogrammet ved Zürcher Hochschule der Künste omfatter seks områder:
Kunnskapsvisualisering: Opprettelse og overføring av kunnskap gjennom bilde og visualisering. Oversette komplisert informasjon til et visuelt språk og formidle kunnskap gjennom bilder.
Game Design: Conception og design av spill, seriøse spill, Ludic Game Art samt samarbeidende virtuelle verdener.
Interaksjonsdesign: Utvikling av konsepter og systemer innenfor felt av interaksjon, interaktiv erfaring og reaktivt materiale.
Visuell kommunikasjon: utvikling av holistiske opptredener, visuelle identiteter og merker, redaksjonell design. Systematisk leting gjennom designutforskning og teoretisk refleksjon.
Produktdesign: Utvikling av produkter og konsepter for sport, mobilitet og sosial design. Inkludering av innovasjoner, trender, produksjon, markedsføring, materialer samt sosiale og geografiske problemer.
Trender og identitet: Identifisering, visualisering og implementering av kulturell og sosioøkonomisk utvikling i strategiske designkonsepter.