Keystone logo

148 MSc Programmer i Journalistikk og massekommunikasjon 2024

Filtre

Filtre

  • MSc
  • Journalistikk og massekommunikasjon
Studieretninger
  • Journalistikk og massekommunikasjon (148)
  • Tilbake til hovedkategori
Steder
Finn flere lokasjoner
Gradstype
Varighet
Studietempo
Språk
Språk
Studieformat

    MSc Programmer i Journalistikk og massekommunikasjon

    En Master of Science, eller MSc, er vanligvis tildelt til personer som har fullført en rekke avanserte, vitenskaps-relaterte kurs. Å tjene en mastergrad er ofte et krav for inngang til et doktorgradsprogram.

    Hva er en MSc i journalistikk og massekommunikasjon? Selv om spesifikk programfokus kan variere avhengig av institusjonen, har disse programmene typisk til hensikt å forberede studentene på strategiske eller operasjonelle stillinger innen kommunikasjonsområdet. Programmer krever ofte at studentene demonstrerer sin læring gjennom både teoretisk og praktisk anvendelse av deres kunnskaper. Kursoppgaver kan ta opp saker som prosjektledelse, mobilkommunikasjon, reklame, hendelsehåndtering, taler og sosiale medier. De fleste programmer avslutter med en avhandling eller et forskningsprosjekt og kan gjennomføres på færre enn tre år.

    Nyutdannede av disse programmene kan oppnå ferdigheter som viser seg verdifulle i alle aspekter av deres liv. Effektive mellommenneskelige kommunikasjonsferdigheter, webteknikk kunnskap og presentasjonsferdigheter er nyttige inn og ut av arbeidsplassen.

    Faktorer som programvarighet, institusjonens beliggenhet og påmeldingsstatus spiller en rolle for å bestemme utgiftene knyttet til å tjene en MSc. Fremtidsstudenter bør kontakte direkte en representant ved et universitet for å lære detaljer.

    Med en MSc i journalistikk og masse kommunikasjon, finner mange kandidater at de har blitt mer markedsførbare på arbeidsplassen. Nåværende og potensielle arbeidsgivere kan søke enkeltpersoner med mastergrader for å fylle høytidsstillinger innenfor sine organisasjoner, som markedsanalytiker, PR-leder, reklameansvarlig, sosial media strateg, markedskommunikasjonsdirektør, kringkastingsanalytiker og senior copywriter. Disse stillingene krever ofte at kandidaten bruker sin mellommenneskelige og kommunikasjonskunnskap og ferdigheter til å produsere materiale eller løse selskapsproblemer.

    MSc i journalistikk og masse kommunikasjon grad programmer tilbys vanligvis på institusjoner over hele verden. For å finne den som passer best for deg, søk etter programmet ditt nedenfor og kontakt direkte adgangskontoret til skolen etter eget valg ved å fylle i hovedskjemaet.