Escuela de Negocios, Universidad Adolfo Ibáñez

Introduksjon

Les den offisielle beskrivelsen

Business School of Adolfo Ibáñez University ble grunnlagt i 1953 i byen Valparaíso, og med over 65 års erfaring har den blitt en av de mest prestisjetunge handelshøgskolene i Chile og Latin-Amerika, og blir en refererer til regionalt og også globalt nivå.

Det er den eneste chilenske handelshøyskolen som har en trippelkrone av internasjonal akkreditering (AACSB, EQUIS og AMBA), som plasserer den i den utvalgte gruppen av 1% av de beste handelshøyskolene i verden.

Internasjonal anerkjennelse støttes også av plasseringen av sine programmer på fremtredende steder av global rangering, blant annet blant annet América Economía, Innovasjon Management, Financial Times og QS-rangering.

Foreløpig har Business School kontorer i byene Valparaíso (Chile), Santiago (Chile) og operasjoner i Lima (Peru) og Miami (USA).

UAI Business School er preget av en pedagogisk modell basert på Liberal Arts, som tar sikte på å trene studenter med kritisk tenkning, som er i stand til å generere positiv innflytelse og være agenter for endring i deres organisasjoner, integrere teoretisk kunnskap med praktiske erfaringer i trening og et sterkt etisk engasjement.

Blant strategiske søyler skaper opprettelsen av kunnskap, bærekraft, innovasjon, entreprenørskap, akademisk ledelse og globalisering. Foreløpig har Business School mer enn 5000 studenter, både i før- og utdanningsprogrammer, og et nettverk på mer enn 13.000 nyutdannede som arbeider i 40 land.

Den har en akademisk kropp på 92 heltidsprofessorer, hvorav 30% er utlendinger fra land som Argentina, Brasil, Kina, Costa Rica, El Salvador, Spania, Frankrike, Mexico, Peru, Uruguay, USA, Venezuela . Dens lærere har doktorgrad i verdens hoveduniversiteter, blant annet Harvard, MIT, Princeton, Cambridge, Oxford, California i Berkeley, UCLA, NYU, Chicago, Columbia, Maryland, Michigan, Boston, Georgia Tech, Texas i Austin , Carnegie Mellon, blant andre. 48% av fakultetet kommer fra topp 100 universiteter, ifølge QS-rangeringen.

"Vår Business School er forpliktet til å være en verdensklasse institusjon, avledet av våre lærerkompetanser, erfaring i næringslivet og kunnskapen fra vår forskning, for å utvikle innovative ledere som inspirerer og forvandler dets organisasjoner og samfunnet som helhet, er Business School en modell av etisk oppførsel, kritisk tenkning og effektiv kommunikasjon. "

utsikt

Business School of Adolfo Ibáñez University fokuserer på:

  • Bli en global business school gjennom utviklingen av sitt pedagogiske prosjekt, bygging og vedlikehold av integrering av strategiske allianser i forskning og undervisning på internasjonalt nivå.
  • Styrke banebrytende forskning på forretningsområder, tiltrekke seg en verdensklasse fakultet og skape et forskningsmiljø som letter og fremmer tverrfaglig forskning.
  • Bidra til utvikling og gjennomføring av studieplaner som hjelper elevene til å nå sitt maksimale potensial, noe som gjør en forskjell i markedet.
  • Formidle skolens intellektuelle bidrag gjennom utvidelse av utøvende utdanning og utvidelsesaktiviteter for å påvirke og påvirke næringen.
  • Utvikle og dra nytte av kommunikasjonsnettet at skolen skal forbedre sin deltakelse og tilknytning til bedriftsledere og beslutningstakere.114551_25.jpg

Opplæringsmodell

I tråd med utdanningsmodellen til Adolfo Ibáñez-universitetet, inneholder UAI Business School et Liberal Arts-program inspirert av de beste universitetene i verden. Denne modellen søker å oppmuntre elevene til å reflektere over de vanligste spørsmålene om menneskeheten og livet sammen, noe som gjør det ikke bare mulig å trene i et yrke, men å utvikle en mer sofistikert, kritisk og tverrfaglig tenkning.

Ovenstående er oversatt til Core Curriculum, et sett på 8 kurs inspirert av 100-års erfaring fra Columbia University, hvor elevene leser, analyserer og diskuterer klassiske tekster av filosofi, politikk, litteratur og vitenskap.

Spesielt, når det gjelder handelsskolen, søker alle programmene i enheten gjennom de ulike kurrikulære masker å bidra til dannelsen av følgende ferdigheter:

  • Lederskap.
  • Kritisk tenkning
  • Effektiv kommunikasjon
  • Etisk oppførsel

I det spesielle tilfellet av yrkeskarrieren baserer den sin læring på to søyler, som omdanner seg til faglig fortreffelighet og metoder som oppmuntrer til "Learning by Doing", bringer studentene nærmere næringslivet tidlig og tar dem utover Det rene oppkjøpet av kunnskap, som gir dem mulighet til å komme inn i forretningsverdenen med fordel.

Dermed fokuserer læringsmetodikken på studenten, endrer lærerens paradigme som overfører kunnskap til en der studentene er ledere av sin egen læring.

Det er av denne grunn at den pedagogiske modellen inkluderer metodikken til verksteder, der prosjekter utføres som tillater samhandling med den virkelige verden av virksomheten. I tillegg er generell trening kombinert med to muligheter for grad: Bedriftsøkonomi og økonomi, og et masterstudium ved karriets slutt.

Integrasjonen av disse elementene tillater å trene fagfolk som er i stand til å tilpasse seg og bli vellykket i et stadig mer dynamisk miljø. På denne måten er de kommersielle ingeniører fra Adolfo Ibáñez-universitetet "trent til å løse problemer som ikke eksisterer ennå".114552_CAMPUSDESDEARRIBA.jpg

Steder

Santiago

Address
Diagonal las Torres 2700
Santiago, Santiago Metropolitan Region, Chile

Viña del Mar

Address
Av. Padre Hurtado 750
Viña del Mar, Valparaiso-regionen, Chile

Las Condes

Address
Av. Presidente Errázuriz 3485
Las Condes, Santiago Metropolitan Region, Chile

Akkrediteringer