UCM chile
Introduksjon
Universidad Católica del Maule forutsetter profesjonell opplæring av sine studenter for regionen, landet og verden, som vil bli opplært i lys av institusjonens prinsipper og grunnlag.
I denne opplæringsmodellen blir det teoretisk-konseptuelle grunnlaget, den pedagogiske tilnærmingen, retningslinjer for den operative øvelsen og læreplandefinisjoner eksplisitt, alt i harmoni med Institutional Educational Project (PEI).
Med praktisk sans, tillater denne modellen utvikling og forankring av opplæringsplaner, fra design og implementering, til evaluering, oppfølging og overvåking.
I sammenheng med utdanningspolitikken samles de nåværende kravene til lokalsamfunnet og nasjonalsamfunnet her, uttrykt av de forskjellige aktørene og sosiale, politiske, økonomiske, kulturelle og religiøse organisasjoner.
I dette scenariet er fire treningsakser definert: Omfattende kvalitet, regional sosiokulturell identitet, inkluderende sosialt ansvar og kunnskapskonstruksjon, med innovasjon som et tverrgående element i disse opplæringsaksene.
De utgjør grunnlaget for UCMs treningsplaner og operasjonaliseres i en læreplan orientert mot kompetanse og læringsutbytte, som fremmer opplæring av kompetente, autonome, reflekterende fagfolk med etiske handlinger i samsvar med den kristne visjonen til UCM. .
UCM -opplæringsmodellen må garantere prinsippene for relevans, sammenheng og relevans for læreplanen, med tanke på fleksibilitet, tilpasningsevne og tilpasninger i tid som kunnskapssamfunnet krever.
Dette er et veiledende dokument for universitetets opplæringsprosess, som er artikulert med PEI for å fremme dialog mellom de forskjellige aktørene: akademikere, studenter, tjenestemenn, lokalsamfunnet og nasjonalt samfunn.
Steder
- Talca
Talca, Chile