Les den offisielle beskrivelsen

historie

Universidad Cenfotec er en privat høyere utdanningsinstitusjon med faglig, administrativ og finansiell autonomi. Hovedformålet er den kurrikulære utformingen og gjennomføringen av programmer for opplæring og oppdatering av fagfolk, samt realisering av forskningsprogrammer innen digital teknologi.

Cenfotec, som treningssenter for informasjon og kommunikasjonsteknologi, ble opprettet i januar 2000 av en gruppe programvareutviklingsselskaper og uavhengige investorer for å gi den begynnende og voksende programvareutviklingsindustrien med personell høyt kvalifisert, spesialisert og raskt operativ som vil tillate det å konkurrere internasjonalt med høye kvalitetsstandarder.

I 2003 utviklet og utviklet Cenfotec Software Engineering, den første i Costa Rica og Mellom-Amerika. Deretter ble det opprettet programmer innen infrastrukturstøtte, databaseadministrasjon, cybersecurity, telematikk og webdesign og utvikling, med utmerket mottak i teknologisektoren.

Denne tilnærmingen, som er 100% i tråd med næringslivet, har gitt Cenfotec mulighet til å få et rekord og anerkjennelse på høyeste nivå, både av nasjonale entreprenører og internasjonale arbeidsgivere som ansetter den menneskelige ressursen som genereres over tid.

Cenfotec er en av de fire høyeste utdanningsinstitusjonene med høyeste kvalitet i landet innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi og på kortest tid for trening (ifølge en undersøkelse fra Kammeret for informasjonsteknologi og Kommunikasjon av Costa Rica til nasjonale forretningsmenn, 2008).113450_12.png

misjon

Tren folk med en streng og etisk utdanning i teknologi som et verktøy for å oppdage sitt eget potensial, selvbestemme sin skjebne og generere nyttig kunnskap for å positivt påvirke livskvaliteten og konkurranseevnen i samfunnet.

utsikt

Å bli anerkjent internasjonalt blant de beste institusjonene for høyere utdanning i teknologi, som et referansepunkt for fortreffelighet i akademikere og etikk.

verdier

  • Ånd av filiation og altruisme
  • Integritet, respekt og overholdelse i alle aspekter av våre handlinger
  • Sans for prestasjon takket være innsatsen

Kvalitetspolitikk

Vi er forpliktet til å danne motiverte og høyt kvalifiserte personer med oppdatert teknisk kunnskap, verdier, holdninger og ferdigheter som gjør at de kan utføre fullt ut som fagfolk og overvinne kravene til organisasjonene hvor de skal praktisere.

Til dette formål vil universitetet i sitt daglige arbeid stimulere samarbeid, konstant læring, serviceånd, overholdelse av verdier og prinsipper, rasjonalisering og forbedring av prosesser, tilbakemelding fra våre kunder og samarbeidspartnere og kvaliteten på akademiske og administrative tjenester.113451_adolescent-attractive-backpack-1462630.jpg

målsettinger

Kjenne og forstå teknologiske trender og vilkårene for deres adopsjon i vårt miljø Innovere i teknologiske og pedagogiske løsninger for å lette læringsprosesser Utvikle innovativ kunnskap innen IKT #

endene

Veiledning oppdatering og utvikling av universitetets akademiske programmer mot de teknologiske områdene av interesse og mulighet for studentene.

Kontinuerlig forbedre kvaliteten på vår pedagogiske prosess.

Bidra til å løse spesifikke IKT-problemer for å forbedre deres effektivitet og bruk i organisasjoner for å få en reell innvirkning i det økonomiske og sosiale miljøet i landene i Midt-Amerika.

typen

Undersøkelsen vil være av tre typer:

  1. Forskning utført av bachelor- eller mastergradsstudenter i rammen av deres oppgraderingsarbeid, regissert av universitetsveiledere. (I enkelte tilfeller utføres forskning utført av studentene innenfor rammen av prosjektkurs).
  2. Forskning på forespørsel fra offentlige eller private institusjoner utført av professorer og forskere ved Universitetet (etter behov). Profesjonell forskning
  3. På initiativ av universitetet. Profesjonell forskning

Vi refererer til den første typen forskning som akademisk forskning og de neste to som profesjonell forskning.

Forskning ved Universitetet vil bli mer brukt og praktisk enn grunnleggende eller teoretisk.113452_beard-bonding-community-708440.jpg

områder

For å nå målene i punkt 1 vil universitetets forskning dekke følgende temaområder:

  1. Kjenn og forstå de teknologiske trender og betingelsene for deres adopsjon i vårt miljø
    • Teknologiske trender og markedsbehov
  2. Innovere i teknologiske og pedagogiske løsninger for å lette læringsprosesser
    • Læring ved prosjekt
    • Virtuell utdanning
    • Lærer evaluering
    • Kvalitetsvurdering
  3. Utvikle nyskapende kunnskap innen IKT
    • Informasjons- og kommunikasjonsteknologi
    • Programvareutvikling
    • Web- og mobilteknologi
    • Teknologi og dataanalyse
    • Cybersecurity
    • Ledelse av teknologi og IT-tjenester
Programmer gitt i:
Spansk