Emirates College for Management & Information Technology

Introduksjon

Les den offisielle beskrivelsen

OVERSIKT

The Emirates College for Management & Information Technology (ECMIT) er en ledende private engelsk medium institusjon for høyere utdanning, som opprinnelig ble etablert og lisensiert av UAE departementet for utdanning i 1998 som Emirates Center for Ledelse og informasjonsteknologi. Grunnleggerne på den tiden så for seg et senter som ville møte de utfordrende kravene fra studentmiljøet i Dubai ved å tilby en rimelig amerikansk stil universitet i virksomheten og datateknikk. Disse ambisjonene var tydelig reflektert i senterets visjon og misjon uttalelser som skulle følge snart. Følgelig, en B.Sc. Programmet består av to første årene av studiene fører til knytte grader og de resterende to års studier fører til en full bachelorgrad ble lansert i samarbeid med Champlain College, Burlington, Vermont, USA samme år.

Programmet ble utviklet for å være tilsvarende i innhold og kvalitet til de som tilbys av samme størrelse og type institusjoner i USA. Programmet startet med en liten gruppe på 10 studenter i 1998 med en visjon om å bli en ledende amerikansk stil utdanning leverandør i UAE. Virkningen av samarbeidet var dyp: studenten påmelding økte kraftig til rundt 1000 i en periode på fem år. I løpet av studieåret 2002 - 2003, gikk Senterpartiet gjennom en akkrediteringsprosess med New England Association of skoler og høyskoler (NEASC), Bedford, Boston, USA, som fant Senter kvalifisert for akkreditering. Gjennomgangen førte til akkreditering for Senter ved NEASC i 2003. Dermed ble ECMIT en av de få institusjonene i Gulfen til å bli akkreditert av en av verdens fremste akkrediteringsorganer.

I 2004 ble senteret omdøpt Emirates College For Ledelse og informasjonsteknologi, og et sett av fem virksomhets drevet mål ble utviklet som var å forme fremtiden løpet av College. I 2003, Høgskolen foreslått for departementet for høyere utdanning (Mohe) av UAE sin egen 2-årig AS studieprogrammene i tverrfaglige vitenskaper med hovedfag i forretnings-og IT som ble gitt innledende akkreditering i 2004. Den første kohort bestående av 102 studenter startet i studieåret 2004-5 og ble uteksaminert i 2006-7. The College distanserte seg fra Champlain College i 2005 og flyttet fra Garhoud, Dubai området til stede Al-Nahda campus.

ECMIT første fem års strategiplan for 2006-2011 ble utviklet i 2006. Betegnes som "Planlegging for Excellence ved ECMIT", identifisert planen syv strategier for utviklingen for å nå institusjonelle mål. Planen fungerte som et grunnlag som de hele planlegging, vurdering og evaluering sykluser av høgskolen ble bygget opp gjennom årene. I det første året av planen, ble en organisasjonsstruktur utviklet, relevante administratorer ble ansatt og en handlingsplan ble utviklet for å følge gjennom ulike tiltak som er skissert i planen. I løpet av de neste fire årene, College fortsatte å arbeide gjennom denne handlingsplanen modning videre organisasjonsstrukturen, utvikle et oppdrag drevet plan for institusjonell effektivitet, og et resultat orientert faglig vurdering plan. Disse innsats og planlegging har skapt et unikt læringsmiljø ved høgskolen der de ansatte, lærere og studenter har kommet sammen for å gjøre høgskolen et utmerket sted for læring. The Self Study Committee, etter nøye gjennomgang av disse strategiene, mål og prestasjoner som er gjort så langt, har fastslått at den neste fem år (2011-2016) Strategisk plan bør ikke endre retning, snarere planen bør bygges innenfor rammen, omfang og kursen som den forrige strategiplanen.

I 2010, utviklet College en to-semester Foundation Program består av grunnleggende kurs i engelsk, matematikk, IT, arabisk og studere ferdigheter for å forberede faglig vanskeligstilte elever som ikke kunne tilfredsstille opptakskravene satt av Mohe for høyere studier i UAE. Programmet ble godkjent av Mohe i samme år.

The College har kommet en lang vei siden etableringen i 1998. Det har utviklet en vestlig stil administrativ struktur der høgskolen er ledet av en president med lang erfaring i nordamerikanske høyere utdanningssystemet og ved en Vice President Utdanningsavdelingen som besitter betydelig kompetanse på høyere utdanning i UAE. De Utdanningsavdelingen er organisert i fire faglige divisjoner: Foundation og Remedial, General Utdanning, ledelse og informasjonsteknologi. Disse skillene er støttet av et godt organisert nettverk av hjelpeenheter som: Rådgivning og registrering, datateknikk og IT-tjenester, Bibliotek, Opptak og markedsføring, og Studieadministrativ avdeling. Programmene leveres på engelsk i et kjønns enhetlig miljø som gjør at mannlige og kvinnelige studenter til å studere sammen. Videre har høgskolen etablert en velfungerende Institusjonell planlegging og effektivitet Unit som koordinerer og støtter ECMIT innsats for å planlegge, vurdere og forbedre prestasjoner, og gjennomføre institusjonelle forskning for informert beslutningstaking og planlegging.

Over en periode på mer enn ett tiår, har høgskolen uteksaminert seks klasser til sammen over 381 studenter. I dag er disse elevene okkupere strategiske posisjoner i regjering, næringsliv, offentlig og privat sektor gjør betydelige bidrag til den nasjonale økonomien. Gjennom årene har ECMIT fulgt idealet om praktisk selvstendighet ved å undervise studentene ferdigheter og kunnskap de trenger for å lykkes i livet. Selv om de kommer fra forskjellig bakgrunn, elever dele en forpliktelse til å oppnå sine individuelle karriere ambisjoner. The College har fostret dette engasjementet i et fagmiljø lydhør til skiftende behov i arbeidslivet og ved å gi sterk karriereplanlegging støtte og oppmerksomhet til behovene til hver student. Den konstante vekt på ECMIT har vært å bygge et fellesskap nettverk gjennom sine forbindelser med potensielle arbeidsgivere, og levere et støttende miljø der studentene kan nå sine mål.

KJERNEVERDIER

ECMIT gründerne og ledelsen forstår og anerkjenner det faktum at den sanne utvikling og oppfyllelse av oppdraget og mål ikke kan oppnås uten en engasjert stab, lærere og studenter. Høgskolen erkjenner videre at det må utvikle og fremme en gjennomsiktig og kollegialt miljø hvor College samfunnet kunne fungere med en følelse av tilhørighet og hensikt, og hvor allmennheten kunne hvile sin tillit. Derfor har høgskolen utviklet og offentliggjort et sett av kjerneverdier som det står for:

Vi verds velferden til våre studenter Vi verds velferden til våre lærere og ansatte Vi verdsetter kvaliteten og integriteten i våre akademiske programmer Vi verdsetter personlig og faglig utvikling av våre studenter til den høyeste standard Vi verdsetter og anerkjenner vårt ansvar for å utvikle godt kvalifiserte kandidater som vil bidra til UAE sosio-økonomiske og kulturelle utvikling Vi verdsetter ærlighet og rettferdighet, og vi vil ikke tolerere korrupsjon Vi verdsetter vårt samarbeid og partnerskap med akademiske institusjoner, næringsliv og offentlige organisasjoner i UAE og utland Vi verdsetter åpen og ærlig kommunikasjon, og åpent og ansvarlig beslutningsprosesser Vi verdsetter omdømme og integritet av vår institusjon i UAE og utover Vi verdsetter menneskets liv og verdighet, uavhengig av deres nasjonalitet, religion og kjønn
Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk

Programmer