Center for Research and Interdisciplinary (CRI)

Introduksjon

Les den offisielle beskrivelsen

The Center for Forskning og Tverrfaglighet (Centre de Recherches Interdisciplinaires - SFI) i Paris ble grunnlagt i 2005 som en hyggelig sted i krysset fra biovitenskap og nøyaktige, naturlige, kognitive og samfunnsfag.

I dag, CRI tilbyr tre studieprogrammene integrert i Bettencourt pensum: et universitet (Licence Grenser du Vivant, FDV, Paris-Descartes University), et masterstudium (tverrfaglige tilnærminger til Life Sciences, AIV Master, Paris-Descartes-universitetet, Paris -Diderot University), og et doktorgradsprogram (Frontiers of Life, Ecole doctorale 474 Grenser du Vivant, FDV).

SFI-dedikerte anlegg vert besøk professorer, en rekke kurs, og mange studenter klubber.

SFI viktigste rolle er å fremme nye pedagogiske teknikker og strategier for å styrke elevene til å ta initiativ og utvikle sine egne forskningsprosjekter. Mentorer, forskningsinstitusjoner, private selskaper og stiftelser, som Bettencourt Foundation, gi støtte til student-laget forskningsprosjekter og aktiviteter.

De nevnte aktivitetene spenner fra det første franske syntetisk biologi team (iGEM Paris Bettencourt, for MIT-sponset iGEM (internasjonal genmodifisert maskin) konkurranse) til Paris-Montagne Science Festival, og Science Académie, en oppsøkende program som lar videregående skoler studenter fra underprivilegerte nabolag for å oppdage sin kreativitet i vitenskap.

SFI også vert laboratoriefasilitetene på U1001 enhet av den franske National Institute of Health & Medical Research (INSERM) i Paris-Descartes University Medical School.

I løpet av 2012 og 2013, har CRI aktiviteter utvidet med følgende nye prosjekter:

Den nye Institutt for læring gjennom forskning (Institut innovant de Formation par la Recherche - IIFR Paris Descartes / PRES Sorbonne Paris Cité) ble innviet i mars 2012 av International Scientific Committee for National Innovative Training Program (IDEFI) av den franske departementet for forskning . Den IIFR organiserer ulike workshops, doktorgradskurs, en executive program, og det vil lansere en ny Master Program i september 2014. I september 2013 ble IIFR aktiviteter tildelt en UNESCO Chair for "Learning science". The Citizen Cyberlab European Consortium (statsborger vitenskap) ble lansert i september 2012 med finansiering fra EUs 7. rammeprogram. Kunnskaps opplevelser for barn / Savanturiers: disse vitenskapelige workshops i parisisk barneskoler (barn 9-10 år) startet i september 2013, og i samarbeid med City of Paris. I juli 2013 ble den CRI også valgt av City of Paris for å designe og utvikle en innovativ Mooc (Massive Online åpne kurs) som vil lansere sine første prosjekter i 2014.

Den raske veksten av CRI førte i 2013 til leting etter nye lokaler til å ta imot alle de nye medlemmene av CRI laget: en del av teamet (tørr lab) flyttet til en ny bygning som ligger på 8-10 rue Charles V i Paris 4e , mens U1001 Inserm lab team og de våte og egne aktiviteter forble i medisinske fakultet ved Paris 14e - Port Royal.

SFI cofounders, François Taddei og Ariel LindnerHar produsert mange publikasjoner i generell interesse vitenskapelige tidsskrifter, og deres forsknings bestrebelser har blitt anerkjent av flere priser.

François Taddei er medlem av ulike arbeidsgrupper på fremtiden for forskning og utdanning (Frankrike 2025, OECD rapport, etc.), og han har vært nominert til den franske High Council for utdanning i 2012.

Denne skolen tilbyr programmer i:
  • Engelsk

Se skolens masterprogrammer » Se PhD » Se Bachelor »

Programmer

Denne skolen tilbyr også:

Master

Aire Edtech Masterstudium

Campus Heltidsstudier 2 år September 2018 Frankrike Paris

Målet med dette masterprogrammet er å utdanne fremtidige lærere, forskere og gründere, for å gi en forståelse av de digitale transformasjoner som skjer i utdanning og å hjelpe dem med å utforme relevante og utfordrende prosjekter. [+]

Iverksette tiltak for å fremme utdanning Målet med dette masterprogrammet er å utdanne fremtidige lærere, forskere og gründere, for å gi en forståelse av de digitale transformasjoner som skjer i utdanning og å hjelpe dem med å utforme relevante og utfordrende prosjekter. Utdanning er nå globalisert: undervisning støtter av alle slag er tilgjengelig til enhver tid og overalt. Hvis den er stimulert av digitale økonomien skal opplæringen også konkurrere med den. Skolene er oppfordret av samfunnet for å oppmuntre elevenes kreativitet og iver etter å lære, for å inspirere dem til å gjennomføre og dele, å utvikle sin klarhet, kritisk tenkning og følelse av solidaritet. Men dette mål kan ikke lett nås, i en kontekst av sosiale kriser, økende ulikheter og demografiske behov. Det er en utfordring vi er klare til å ta opp: utdanning er i behov for nye gründere, lærere og forskere, og ideelt sett, mennesker med disse tre kjennetegn på en gang. Vi er på jakt etter talentfulle studenter med en spesiell interesse for utforskning, eksperimentering og forskning. Våre kandidater må ha et ønske om å jobbe sammen på spennende samarbeidsprosjekter og å bidra nå til morgendagens utdanning. Foster digitale mennesker Den EdTech Programmet er en del av den AIRE mester universitetene Paris Descartes og Paris Diderot. Det utvikler en innovativ tilnærming til utdanning og undervisnings gjennom forskning pedagogikk. Karrieremuligheter En virksomhet / jobb i en oppstart eller en institusjon Ved utløpet av master, akademikere Bli instruksjonsvideoer designere, redaksjonelle ledere eller prosjektledere i startups og utgivere Lag... [-]

AIV Masterstudium

Campus Heltidsstudier 2 år September 2018 Frankrike Paris

De tverrfaglige tilnærminger i biovitenskap (AIV) Master of Paris Diderot og Descartes universiteter er et tverrfaglig toårig program taklinger med kvantitative tilnærminger på ulike grensesnitt med miljø- og biovitenskap. Den tar sikte på å trene kreative og talentfulle studenter til å utvikle sin forskning i et miljø som berikende som de beste verdens graduate programmer. [+]

Velkommen til AIV program av CRI De tverrfaglige tilnærminger i biovitenskap (AIV) Master of Paris Diderot og Descartes universiteter er et tverrfaglig toårig program taklinger med kvantitative tilnærminger på ulike grensesnitt med miljø- og biovitenskap. Den tar sikte på å trene kreative og talentfulle studenter til å utvikle sin forskning i et miljø som berikende som de beste verdens graduate programmer. Programmet er basert på læring gjennom forskning pedagogikk - rik med forskning praksisplasser og på samarbeidsprosjekter. Programmet er finansiert av Bettencourt Schueller Foundation. Den første året av AIV Master er den første i Frankrike for å lære systembiologi og syntetisk biologi. Treningen er fokusert i grenselandet mellom biovitenskap og fysikk, matematikk og informatikk. Bortsett fra systemer og syntetisk biologi, studenter oppdage metoder for matematisk modellering, statistisk analyse og samt state-of-the-art teknologi (fluorescens mikroskopi, nano-fabrikasjon, molekylære krefter målinger, etc.) som brukes til å kvantifisere egenskapene til levende systemer . De får også ferdigheter i vitenskapelig kommunikasjon og kanskje ønsker å delta i eksterne moduler til erverv eller styrke en spesifikk kunnskap. Under det andre året Studentene utdype sin kunnskap om biovitenskap, utvikle deres evne til kritisk å analysere vitenskapelige arbeider og oppdage forskningsråd verden. M2 pensum er viet til forskning, gjennom tre praksisplasser, med minst en teoretisk internship og en eksperimentell internship. For de som er villige til å satse i et PhD-program, vil den siste semester gi dem muligheten til å forberede en oppgave. Studentene kan følge andre året fra master første års program eller søke direkte, etter å... [-]