Les den offisielle beskrivelsen

Historie

Stiftet av Cartier i 1990, gir Institut Supérieur de Marketing du Luxe den eneste treningen i verden ønsket og støttet av fagfolk fra sektoren.

Siden etableringen har den opplevd uvanlig suksess.

Nummer en rangering for å utdanne studenter interessert i å jobbe i luksus sektor, er sin spesialiserte MBA referanse i sektoren i Frankrike og internasjonalt.

Sup de Luxe har vært en Cartier Chair for de siste 30 årene og ønsker velkommen hundre studenter hvert år fra hele verden.

redaksjonell

I dag er luksus til stede i alle yrker. Det enorme potensialet i denne sektoren i verdensøkonomien er en refleksjon av konkurransen i gang (i dag og i fremtiden) mellom merkevarer og grupper.

For å lykkes i denne sektoren, må unge ledere få full kunnskap om koder og teknikker, master relevante markedsføringsevner og deres spesifikke søknad om internasjonal distribusjon av luksusprodukter.

De må også etablere et godt avrundet nettverk av kontakter - viktig for å åpne dørene til de store luksushusene.

Til slutt må de innse at luksus er et univers i en tilstand av konstant kreativ spenning. De trenger å lære å nærme den kreativiteten samtidig som tradisjonen respekteres.

Institut Supérieur de Marketing du Luxe tilbyr studenter og fagfolk en mulighet til å tjene en MBA som spesialiserer seg på Luksus Brand Marketing og International Management. Denne opplæringen er viktig for å få forståelse for luksusfirmaer og å åpne dørene sine.

Sup de Luxe gir nøkler til luksusuniverset gjennom en rekke unike muligheter:

  • Et eksklusivt program kontinuerlig i kontakt med sektorens behov.
  • En unik metode for undervisning levert av merkenavn fagfolk og hus.
  • Ukentlig kontakt med beslutningstakere i luksusverdenen.
  • Sponsing av hver student av en profesjonell fra sektoren.
  • Besøk til bedrifter, profesjonelle messer, kreative verksteder, produksjons sentre, logistiske nav, etc.
  • Seminarer i Frankrike og utlandet.
  • Intervjuer med rekrutteringsbyråer og HR-direktører.
  • Muligheter for å møte pressen og andre medier.
  • Regelmessig tilgang til et nettverk av 1500 nyutdannede som jobber på høyt nivå i luksusfirmaer.

Oppdrag

Sup de Luxe har identifisert følgende hovedmål:

  • Bygg et ynglingssted for unge ledere for fagområdet i bransjen, i nært samarbeid med merkevarene,
  • Forsvar verdiene for luksus mens du animerer og beriker et observatorium og et senter for forskning og studier av luksus referanser på en global skala,
  • Fremme en bred generell kultur av sektoren gjennom hyppig bokutgivelse.
Programmer gitt i:
  • Fransk

Graduation MBA GLOBAL 2018