Les den offisielle beskrivelsen

Lære å tenke annerledes

Bedrifter flytter med en kriseverden der utviklingsspørsmålet er helt knyttet til konfrontasjonens oppfatning. Denne dualiteten krever at selskaper skal undersøke nye typer ferdigheter. Dette er grunnen til å være Ecole de Guerre Economique siden etableringen i 1997.

Undervisningen ved Ecole de Guerre Economique (EGE) artikulerer med 4 hovedverdier:

Optimaliser forskning av informasjon, identifiser de beste ekspertkildene, analyser en kompleks situasjon og produser en nyttig kunnskap for beslutningstakere.

Ecole of Guerre Economique er den eneste formasjonen i forretningsmessig intelligens som tilbyr et svært variert panel av feltøvelser som er integrert i kundens strategi. I løpet av året har studentene våre å håndtere konkrete saker i en voksende logikk av vanskeligheter.

Mercurie-profesjonsprogrammet , som er sentralt i undervisningen på skolen vår, er den lengste utøvelsen av skolegang og er spredt over syv måneder. Denne operasjonelle initieringen er det nødvendige utgangspunktet for våre studenter å posisjonere seg effektivt på arbeidsmarkedet. Mercuries kundeselskaper er en av deres beste promotorer for rekrutterere.

EGE er også en skole hvis innovasjon er kjent innen informasjon krigføring. Den voksende kognitive dimensjonen av kommersielle problemstillinger innebærer en introduksjon til informasjon og påvirkning. Med dette i bakhodet forbereder Ecole de Guerre Economique sine studenter på en effektiv bruk av informasjonsteknologi, læring av sosiale nettverk og endringer på internett.

Programmer gitt i:
  • Engelsk
  • Fransk

École de Guerre Économique : 20 ans sur le front de la mondialisation