Theseus International Management Institute

Introduksjon

Les den offisielle beskrivelsen

Begynnelsen av det 21. århundre vil bli sett tilbake på som en periode med enorm emergent forandring og enda en av utrolig myopi på den delen av samtidige. Litt som hvordan vi pleier å se tilbake på det 18. århundre, og spør "hvordan er det at intelligente mennesker ikke kunne se hva som foregikk. " Globalisering, uavhengig av om en konsentrerer seg om sine pro's eller con's, utfordrer selve røttene til våre etablerte styringssystemer og de prosessene som brukes til å legitimere anskaffelse og bruk av makt. Rollene som selskaper brukes til å spille, samt de andre sosiale aktører, slik som NGO's, får endret i akselererende tempo. Demografiske endringer forårsaker massive strukturelle endringer i måten (aldring) industriland opererer i forhold til (yngre) utviklingsland. Endringer i vårt fysiske miljø er noe som forårsaket en radikal nytenkning av hvordan ressursene brukes, og hva er formålet. Teknologiene for digitalisering og miniatyrisering, de to søyler av informasjonen revolusjonen, spiller kaos med kjente økonomiske og sosiale strukturer. Den romlige og tidsmessige natur arbeid relasjoner endrer seg dramatisk, og nåværende technicities blir varer. Bransje grenser har blitt "uklar" og konkurransedyktige reglene blir redefinert selv om spillet er i spill. Og listen av "signaler" fortsetter og fortsetter. Mange kommentatorer (og mest management utdanningsinstitusjoner) ser på alt dette, og insisterer ingenting er virkelig så annerledes enn før, at "dot com" bust "beviser" at noe slikt som "nye økonomien" ikke eksisterer, at " virksomheten til business er business ", at alle som ville være nødvendig er litt av fleksibilitet og hastighet, og en dash av kunderelasjoner ledelsen. I bunn og ingenting bekymre, man bare må få "grunnleggende" riktige, vil resten følge. Hos Theseus mener vi at dette er en svært kortsiktig og feilaktig vurdering av pågående hendelser og deres implikasjoner som følger av en mekanisk syn på sosiale fenomener. Faktisk, under påvirkning av Newton og de himmelske mekanikere han anerkjennes, bildet av en "maskin" har hatt en tilsynelatende uimotståelig innflytelse på de fleste områder av samfunnsfag og spesielt studiet av ledelse. Dette har ført til troen på at når den første staten og ligninger for bevegelse av et system har blitt bestemt, kunne sin atferd forutsies og kontrolleres. Hvis det er noen avvik fra den anslåtte sekvensen av kausale hendelser (som det synes å være det siste), kan dette bare skyldes menneskelige feil av resonnement eller måling og kuren har som finnes i trening folk til å være teknisk dyktigere. Og dette er hva etablert ledelse utdanning, der "manager-som-tekniker" paradigmet fortsatt regjerer, synes å insistere på å gjøre. Men det har vært en eksplosjon av forskning i tilstøtende felt utfordrende vår forståelse av hvordan hjernen og nevrale systemer fungerer, hvordan kognisjon og følelser samhandle, hvordan lingvistikk og semiotikk kan bidra til vår forståelse av verden rundt oss, endrer vårt syn på kausalitet og vår evne til å styre komplekse systemer. Det er en intellektuell heksegryten som er bobler med spennende ny utvikling og mentale vaner for å forstå og "styre" verden rundt oss. Det er behov for å innlemme disse nye utbygginger i vår tenkning om organisasjoner, markeder, business og management. Ved Theseus alle våre aktiviteter er fylt med denne spenningen og utsiktene til å gå utover etablerte normer å tenke på en relevant måte. Vi setter pris på denne utfordringen. Rollen til den utøvende har blitt for alvorlige ett yrke til å overlates til folk som har store form av handling er en kne-jerk, kodifisert, reaksjonen til aksjonær krav. Den "hard-nosed" leder i morgen er den personen som kan spille med ideer så vel som bringer avslutning på en debatt.

Steder

Hyggelig

Address
Hyggelig, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Programmer

Tiden er det ingen programmer for å vise

Vennligst avgrense søket ovenfor, sjekk ut våre populære kategoriene nedenfor eller utføre et søkeord.


... or simply by choosing your degree: