Les den offisielle beskrivelsen

HISTORIE av IOA

I 1927 ble Pierre de Coubertin invitert av den greske regjeringen til Olympia, for å delta på avdukingen av en minne stele opprettet for å hedre hans handlinger for å gjenopplive de olympiske leker. Under sitt opphold i Hellas, diskuterte han behovet for en faglig senter for studier av den olympiske bevegelsen og dens trender med sin venn Ioannis Chrysafis, som ledet Department of Physical Education ved University of Athens. Coubertin mente at den olympiske bevegelse ikke bør avvike fra sine pedagogiske mål og hadde skrevet: "Jeg har ikke vært i stand til å gjennomføre til slutt hva jeg ønsket å perfeksjonere. Jeg tror at et senter for OL-studier ville hjelpe bevaring og fremdriften av arbeidet mitt mer enn noe annet, og ville holde den fra de falske stier som jeg frykter ".

Coubertin ideer var i samsvar med målene i den olympiske komiteen Hellenic, som ønsket å sette opp et faglig senter modellert etter den gamle Gymnasium, å fastsette grunnlaget for den pedagogiske verdien av idrett ved å gjennomføre studier og organisere klassiske spill. Den plutselige dødsfall av Chrysafis (1930) og Coubertin (1 937) hindret dem fra å gjennomføre sin ideas.One år etter Coubertin død og etter hans eget ønske, ble hans hjerte plassert inne i jubileums stele i antikkens Olympia.

Dette taktene ideen om etablering av et senter for de olympiske leker i antikkens Olympia. Prosjektet ble tatt opp av Ioannis Ketseas, en student av Chrysafis ved National Gymnastikk Club og sekretær for den hellenske olympiske komité og den tyske Carl Diem, en nær medarbeider av Coubertin viet til den olympiske bevegelse og utdanning. Diem og Ketseas, som hadde jobbet sammen for første fakkelstafetten fra Olympia til Berlin i 1936, besluttet å arbeide mot realisering av et Senter for OL Studies. I 1938 hadde de forberedt en plan for en institusjon som heter International Olympic Academy og hadde sendt den til den greske olympiske komité. Den HOC vedtatt plan, og det samme året, innlemmet i sin Charter etablering og drift av IOA, som en av utvalgets mål.

På den 38. IOC Session i Kairo, ble medlemmene av IOC informert av HOC om loven nylig vedtatt for etablering av en olympiske akademiet i Hellas. Ett år senere, i den 39. IOC Session i London, IOC besluttet å plassere denne stiftelsen som ville fremme de olympiske idealer gjennom utdanning under sitt regi. Etter slutten av andre verdenskrig, en detaljert notat om driften av akademiet, utarbeidet av Ketseas og Diem, ble sendt til den 41. IOC sesjon i Stockholm i juni 1947.

På 28. april 1949 den 44. IOC Session i Roma enstemmig godkjent opprettelsen av IOA, og tildelt sin implementering og drift til den greske olympiske komité, i regi av IOC. Flere år senere, og etter en lang kamp, ​​den første IOA Session var planlagt for sommeren 1961 for å sammenfalle med åpningen av den gamle stadion i Olympia, som hadde blitt gravd takket være initiativ fra Carl Diem, som sørget for utgiftene for prosjektet.

Den internasjonale olympiske Academy ble offisielt innviet 14. juni 1961 og forhandlingene i første sesjon ble ledet av Cleanthis Palaeologos, direktør for kroppsøving Institutt ved Universitetet i Athen, og den tyske professor Lotz.

Fra 1962 til 1990 de faglige sysler av Academy ble koordinert av dens sent Dean, Otto Szymiczek, hvis bidrag til utviklingen av akademiet var uvurderlig; sammen med professor Palaeologos, som hadde blitt gjort Honorary Vice-President i Academy, kartla de kurset i tre tiår, og ble begge tildelt gullmedalje av Academy.The bidrag N. Nissiotis, professor i religionsfilosofi, var også medvirkende i den vitenskapelige utviklingen av IOA. Han ledet den Academy fra 1977 til sin død i 1986.

I løpet av sin første tiåret av drift, ble aktivitetene til IOA begrenset til den internasjonale Session for unge deltakerne. Fra 1970 IOA gradvis implementert flere utdanningsprogrammer viet til spørsmål om den olympiske bevegelse. I dag er mange ulike arrangementer finner sted hvert år i lokalene i antikkens Olympia. Inntil 1966 levde deltakerne i telt, og de Sessions ble holdt under furutrær. De første bygningene ble ferdigstilt i 1967, og de har etter hvert blitt lagt til med idrettsanlegg og nye bygninger. Det nye konferansesenteret sto ferdig i 1994, og bringer toppmoderne fasiliteter til tjeneste for deltakerne.

I erkjennelse av sitt bidrag til humanistisk målet det tjener og til utviklingen av den olympiske bevegelse, ble IOA tildelt Bonacosa Award i 1961 og 1970, og OL-cupen i 1981.

VISJONEN Å utforske og øke bidraget AV OLYMPISM til menneskeheten i det 21. århundre

Den internasjonale olympiske Academy fungerer som et flerkulturelt tverrfaglig senter som tar sikte på å studere, berikende og fremme Olympism. Grunnlaget for en slik institusjon ble inspirert av det gamle gymnaset, som formet den olympiske Ideell ved harmonisk dyrke kropp, vilje og sinn.

Organiseringen av de første olympiske leker i det 21. århundre i Athen fant sted i en kontekst av endringer på et internasjonalt nivå som påvirker alle aspekter av menneskelig tenkning og activity.We, våre kulturer og våre sivilisasjoner har allerede gått inn i en større overgangsperiode der bilder av verden som vi var vant til å ta for gitt blir endret.

De beslektede vitenskapelige, teknologiske, økonomiske, politiske og sosiale utviklingen som preger løpet av menneskeheten mot det tredje årtusen er å påvirke hver idé, norm og institusjon av våre internasjonale community.This dynamisk bølge er også åpne opp nye former for dialog for tidens Olympism. Videre, som kan sees gjennom studier av sin alder lang historie, den olympiske Ideal har alltid blitt unnfanget og utformet i henhold til de større forholdene som råder i ulike perioder i tid.

Fødselen, velstand, nedgangen og gjenopplivingen av OL har alle vært refleksjon av den bredere kulturelle forhold som formet hver epoke. Spekulasjoner og potensialer fortsatt utvikling av den olympiske bevegelse er naturlig oppstår i realisering prosessen med et slikt ideal.

"Olympism", tross alt, i ordene til Pierre de Coubertin, "er ikke et system, er det en sinnstilstand. Det kan trenge et bredt spekter av uttrykksformer og ingen enkelt rase eller æra kan hevde å ha monopol på det ".

Den internasjonale olympiske Academy gir en unik mulighet for studenter, akademikere, idrettsutøvere, artister og tjenestemenn fra hele verden for å utveksle ideer og dele dette "state of mind" i antikkens Olympia.

Det store utvalget av pedagogiske økter, akademiske programmer og i dybden forskningsstudier som tilbys, alle sikter mot å tjene visjonen om Den internasjonale olympiske akademiet for det nye århundret: å utforske og øke bidraget av Olympism til menneskeheten.

MISSION Oppgaven til den internasjonale olympiske ACADEMY

Målet med den internasjonale olympiske akademiet er å skape et internasjonalt kultursenter i Olympia, for å bevare og spre den olympiske ånd, studere og gjennomføre de pedagogiske og sosiale prinsipper Olympism og konsolidere det vitenskapelige grunnlaget for den olympiske Ideal, i samsvar med prinsippene fastsatt av de gamle grekerne og revivers av den moderne olympiske bevegelse, gjennom Baron de Coubertin initiativ. Oppdraget av IOA er: En. Å fungere som en internasjonal akademisk senter for OL-studier, utdanning og forskning.

  1. Å opptre som et internasjonalt forum for ytringsfrihet og utveksling av ideer blant olympiske familie, intellektuelle, forskere, idrettsutøvere, idrettsadministratorer, lærere, kunstnere og unge i verden. Tre. Å bringe sammen folk fra hele verden, i en ånd av vennskap og samarbeid.
  2. For å motivere folk til å bruke erfaringer og kunnskaper som er oppnådd i IOA produktivt, i å fremme de olympiske idealer i sine respektive land.
  3. Å tjene og fremme de idealer og prinsipper i den olympiske bevegelse.
  4. Å samarbeide med og bistå de nasjonale olympiske Academies og andre institusjoner viet til OL Education.
  5. For ytterligere å utforske og øke bidraget av Olympism til menneskeheten.
Programmer gitt i:
Engelsk

Denne skolen tilbyr også:

Master

University of Peloponnese - International Olympic Academy in Greece

Mastergradsprogrammet i olympiske studier utgjør en innovasjon i den olympiske bevegelsen på internasjonalt nivå og støttes av den olympiske solidariteten (internasjonal ... [+]

Emne: Ring for søknad til masterprogram

Institutt for idrettsorganisasjon og ledelse av fakultet for menneskelig bevegelse og livskvalitet ved Universitetet i Peloponnes med støtte fra Det internasjonale olympiske akademiet organiserer for akademiske år 2019-2020 masterstudiet med tittelen "olympiske studier , Olympisk utdanning, organisasjon og ledelse av olympiske hendelser ".

Mastergradsprogrammet i olympiske studier utgjør en innovasjon i den olympiske bevegelsen på internasjonalt nivå og støttes av den olympiske solidariteten (internasjonal olympisk komité) med en rekke stipendier. Utdanningen er basert på de tre pilarene til den olympiske bevegelsen: Utdanning, sport og kultur, som utgjør grunnlaget for OL og olympisk pedagogikk.... [-]

Hellas Athens
September 2019
Heltid studier
3 semestre
Campus
Les mer på norsk
International Olympic Academy
Address
52, Dimitrios Vikelas Avenue
152 33 Athens, Central Athens, Hellas