CEPT University

Introduksjon

Les den offisielle beskrivelsen

cept01

CEPT universitet fokuserer på å forstå, designe, planlegge, bygge og forvalte menneskelige habitater. Dens undervisningsopplegg bygge tenkte fagfolk og dets forskningsprogrammer utdype forståelsen av menneskelige bosetninger. CEPT Universitetet forplikter seg også rådgivning prosjekter for å fremme målet om å gjøre habitater mer levelig.

Universitetet består av fem fakulteter. Fakultet for arkitektur ble etablert som "School of Architecture" i 1962. Den fokuserer på design i den private sfære. Fakultet for planlegging, fokus på planlegging i det offentlige rom, ble etablert i 1972 som "School of Planning". Fakultet for teknologi, som konsentrerer seg om prosjektering og bygging, ble etablert i 1982 som "School of Building Science and Technology". Fakultet for Design ble etablert i 1992 som "School of Interior Design". Det dreier seg om habitat relatert interiør, håndverk, systemer og produkter. Fakultet of Management ble etablert i 2013 og den fokuserer på Habitat og prosjektledelse.

CEPT universitet tar sitt navn fra "Senter for miljøplanlegging og teknologi" (CEPT). CEPT og de ulike skolene at det omfattes ble etablert av Ahmedabad Education Society med støtte fra regjeringen i Gujarat og regjeringen i India. Regjeringen i Gujarat innlemmet CEPT som et universitet i 2005. Universitetet Grants Kommisjonen anerkjent CEPT Universitetet i henhold til § 2 (f) av UGC Act, 1956 i 2007. Institutt for industriell og teknisk forskning (DSIR) av regjeringen i India anerkjenner universitetet som en industriell og teknisk forskning Organization (SIRO).

cept02

Etablering

Den Ahmedabad Education Society (AES) etablert Senter for Miljø Planning & Technology (CEPT) i år 1962 med oppstarten av School of Architecture (SA) gjennom tilskudd-i-hjelp fra regjeringen i Gujarat. The School of Planning (SP) ble etablert i 1972 med finansiell støtte fra regjeringen i India (MHRD), Government of Gujarat og Ford Foundation. De andre skolene; School of Building Science and Technology (SBST) og School of Interior Design (SID) ble etablert i 1982 og 1991 henholdsvis med tilskudd-i-hjelp fra regjeringen i Gujarat.

Utgangspunktet CEPT ble etablert og drevet av Ahmedabad Education Society (AES). I året 1994 ble en egen tillit og et samfunn CEPT Society dannet. CEPT er registrert som en forening og offentlig Charitable Trust. CEPT har vært registrert under Societies om Registrert Society / Firma / Andre Registerloven 1860 med Asst. Registrar of Societies, Ahmedabad Region, Ahmedabad, vide registreringsnummer Guj / 4185 / Ahmedabad datert 24.01.1994.

Siden oppstarten CEPT drives som en selvstendig akademisk institusjon fritt til å utvikle sine faglige programmer og belønne sine egne diplomer på slutten av ulike studieprogrammer anerkjent av staten Gujarat og lovpålagte tilsynsorgan for tekniske kurs - All India Council of teknisk utdanning (AICTE). Fra 2002 - 2005, ble CEPT tilknyttet Hemachandracharya Nord Gujarat University i Patan. Derfor ble studentene fullfører ulike programmer på CEPT tildelt bachelor- og mastergrader. CEPT ble et universitet av Gujarat State Legislature loven av 2005 med virkning fra 12.04.2005. CEPT University har blitt anerkjent av Universitetet Grants Kommisjonen etter § 2 (f) av UGC Act, 1956 i februar 2007. Universitetet er anerkjent som Scientific and Industrial Research Organization (SIRO) ved Institutt for industriell og teknisk forskning (DSIR).

cept03

Pedagogikk

Undervisningsprogrammer ved CEPT Universitetet fokusere på å bygge profesjonelle kapasitet og derfor de er sentrert på atelierer "eller" labs ". Her, studenter engasjere seg med veldesignede livaktige problemer. Arbeids, seminarer og forskningsoppgaver, med sikte på å utvikle konseptuelle og analytiske evner av studenter, og ferdighetsfremmende workshops støtter læring i studioer og laboratorier. Studentene må også melde deg på reise og dokumentasjonsprogrammer og å internere i profesjonelle kontorer for å utvide sin eksponering.

CEPT Universitetet cherishes de individuelle interesser og evner av sine studenter. For å aktivere hver elev til å stake ut en unik studium og innse sin egen individuelle potensial, programmer mandat bare tre fjerdedeler av de totale studiepoeng som studentene har til å fullføre. Studentene kan fullføre de resterende studiepoeng ved å velge fra et bredt utvalg av valgfrie emner som tilbys på noen av de fem fakulteter ved universitetet. Fakultetene også gjøre alle forsøk på å sikre at selv innenfor den obligatoriske delen av programmet, kan studentene velge kurs som passer deres praksis orientering.

Troen som krever praktiserende fagfolk og akademikere å jobbe tett sammen utdanne fagfolk fast underbygger CEPT Universitetets pedagogiske filosofi. Derfor fungerer CEPT universitetet som et samarbeids av akademikere og praktikere. Utøverne flinke på beslutnings bringe sine erfaringer til klasserom og akademikere gi en mer gjennomtenkt og kritisk tilnærming. Lærere på CEPT University, ser seg selv som trenere. Deres rolle er å støtte enkeltstudenter i sine undersøkelser og i sine kapasitetsbygging oppdrag. Empty string

International Outreach Mission

Indias urbanisering er en epokegjørende transformasjon der et stort befolkning vil flytte fra sine landsbyer til byer og tettsteder. Managing denne enestående omfanget av utbyggingen vil kreve stort antall dyktige, kvalifiserte og erfarne fagfolk fra hele verden til å planlegge, designe og bygge Indias fremtid. Derfor har CEPT Universitetet satt opp International Outreach Mission invitere global talent til å bli med CEPT studenter, akademikere og forskere til å samarbeide om saker av Indias urbanisering og å forberede fremtidige habitat fagfolk.

Oppdraget er siktet for å tiltrekke fremragende internasjonale akademikere, fagfolk og akademikere for å studere, arbeide og undervise i India. Oppdraget vil koordinere en rekke eksisterende og nye muligheter for internasjonale akademikere, fagfolk, akademikere og forskere til å delta med CEPT og jobbe mot å løse utfordringene i India urbanisering.

De omfatter:

  1. Reise i India
    Årlig sommer og vinter skoler på CEPT tilbyr strukturerte læringsprogrammer (for mellom to til fem uker) som gir variert erfaring innenfor og utenfor India.
  2. Lær i India
    Profesjonelle videreutdanning og studieprogrammer tilbyr stor mulighet til å foreta grad utdanning som er forankret i den lokale konteksten. De tillater elevene å gjennomføre internasjonal kvalitet faglig utdanning.
  3. Undervise i India
    Den prestisjetunge Undervisning Fellows program på CEPT inviterer fremragende internasjonale akademikere og unge fagfolk til å tilbringe ett år undervisning ved CEPT.
  4. Forskning i India
    Stipendiater har en mulighet til å foreta forskningssamarbeid med fakultetet medlemmer og studenter ved CEPT. Det er mange eksisterende samarbeid med partner universiteter over hele verden, og det er videre mulighet til å utforske nye samarbeid.
  5. Design i India
    Innovativ ny praktisk program / s for unge og erfarne fagfolk fra industrilandene til å gjennomføre en post-profesjonell mastergrad, noe som også vil tillate dem å arbeide i India.

Steder