Keystone logo
International University of Monaco

International University of Monaco

International University of Monaco

Introduksjon

Det International University of Monaco er en privat institusjon for høyere utdanning grunnlagt i 1986 i fyrstedømmet MONACO.

Programporteføljen inkluderer Bachelor, Master of Science, MBA og DBA grader. Den fokuserer hovedsakelig på de ekspertiseområdene som er nært knyttet til Monaco: ledelse av tjenester med høy verdiøkning, spesielt i luksus- og finanssektorene. Denne tilnærmingen har gjort det mulig for IUM å differensiere seg og oppnå kontinuerlig vekst, med studentregistreringstall som har økt fra 300 studenter i 2010 til 650 i 2021. Integrasjon innen INSEEC Group, den franske lederen innen privat høyere utdanning, har utvilsomt bidratt til denne utviklingen.

Til tross for denne veksten er IUM fortsatt en intim handelshøyskole i menneskelig skala med et dypt multikulturelt syn. Med mer enn 70 forskjellige nasjonaliteter i studentmassen, oppmuntrer IUM til interaksjoner og utveksling mellom studenter fra hele verden.

Inspirert og veiledet av sitt oppdrag, har IUM satt spesifikke mål som kjennetegner dens visjon om fremtiden og rollen den har til hensikt å spille i sitt miljø:

  1. Å bli anerkjent lokalt og internasjonalt som et referansepunkt i forretnings- og akademiske miljøer i høyverdige serviceaktiviteter, spesielt innen luksusledelse, gjestfrihet og eventledelse og finansielle tjenester.
  2. Å være en betydelig aktør i å fremme bedriftens samfunnsansvar og bærekraftig utvikling i sektorene luksus, gjestfrihet og finansielle tjenester.
  3. Å bidra betydelig til Monacos attraktivitet og være en flaggskipinstitusjon i fyrstedømmet.
  4. Å fremme en innovativ pedagogisk tilnærming som utvider klasserommets grenser ved å mobilisere prosjektbasert og erfaringsbasert læring direkte med en rekke organisasjoner.
  5. For å forberede og trene svært ettertraktede utøvere innen luksus, gjestfrihet og finansielle tjenester, ansatt ved eksamen, og å etablere et innflytelsesrikt og aktivt alumninettverk som er en kilde til merverdi for bedrifter i disse områdene.

Mission Statement

  • IUM utdanner svært dyktige og ansvarlige bedriftsledere fra hele verden innen aktiviteter med høy verdi, spesielt innen luksus, gjestfrihet og finansielle tjenester.
  • IUM tilbyr fremragende undervisning i sitt lille, tilkoblede, stimulerende, tverrkulturelle miljø som fremmer en entreprenørånd, samarbeidsarbeid, erfaringslæring og gjensidig forståelse blant studenter, fakultet og ansatte.
  • IUM står for utdanningskvalitet gjennom forskning viet til fremme og formidling av ledelseskunnskap i aktiviteter med høy verdi for å forbedre ledelsespraksis. Den driver sine forskningsaktiviteter i nær forbindelse med det lokale og internasjonale næringslivet, og oppmuntrer til innovasjon, samfunnsansvar og bærekraftig utvikling.
  • IUM bidrar til internasjonaliseringen av den akademiske institusjonen den tilhører, OMNES Education, og til fyrstedømmet Monacos attraktivitet og dynamikk.

Syn

  • Å bli anerkjent lokalt og internasjonalt som en målestokk i forretnings- og akademiske miljøer innen tjenester med høy verdi, spesielt innen luksusledelse; Hospitality and Event Management; og finansielle tjenester; for utdanning på høyere og høyere nivå; og for forskning på disse områdene.
  • Å være en betydelig aktør i å fremme bedriftens samfunnsansvar og bærekraftig utvikling innen luksus, gjestfrihet og finansielle tjenester.
  • Å bidra betydelig til Monacos attraktivitet.

Nøkkeltall

  • +680 studenter
  • +70 nasjonaliteter
  • 30 elever per klasse
  • 600 arrangementer i Monaco per år

En sterk vekt på erfaringsbasert læring

Ved IUM kan studentene bruke sin akademiske læring utenfor deres daglige læringsmiljø i en ekte forretningskontekst.

Den erfaringsbaserte læringstilnærmingen preger hele læreplanen, og legger vekt på applikasjoner, eksempler fra den virkelige verden og case-studier.

Denne tilnærmingen gir studentene muligheten til å jobbe med konkrete, aktuelle utfordringer gitt dem av bedrifter og være aktivt involvert med relevante bedriftsledere i strategiske beslutninger og anbefalinger, vanligvis under forretningskonkurranser, praksisplasser og teambaserte prosjektstudieturer organisert innen programmet.

Akkrediteringer

AMBA-akkreditertAACSB-akkreditert

Steder

  • Monaco-Ville

    14 Rue Hubert Clerissi, 98000, Monaco-Ville

    Spørsmål