Keystone logo
Mapúa Institute of Technology

Mapúa Institute of Technology

Mapúa Institute of Technology

Introduksjon

Mapúa Institute of Technology Stiftet den 25 januar 1925, er Mapúa Institute of Technology fortsatt ledende teknologisk akademisk institusjon og største ingeniørskole i Filippinene. Den ser for seg å bli et globalt kompetansesenter i utdanning. For å sikre studentens faglige beredskap, vedtok den utfallsbasert tilnærming til utdanning, den første akademiske institusjonen i landet for å gjøre det. Det fulgte også og lyktes i å få sine 10 ingeniør- og databehandlingsprogrammer akkreditert av anerkjent akkrediteringsorgan - den amerikanske baserte ABET. Mapúa er den første skolen i Filippinene og i Sørøst-Asia for å motta ABET-akkreditering for sine programmer. Med sine sterke systemer og prosesser, global utsikt over utdanning, verdenskurs læreplaner, høyt utdannede professorer og toppmoderne fasiliteter, gir Mapúa uovertruffen muligheter og en bestemt fordel for sine kandidater./>

1

En tradisjon av fortreffelighet I nesten ni tiår med ekspertise i teknisk undervisning har MIT vokst til Filippinens største ingeniørskole, med minst 15 grunnskole og 18 utdannede ingeniørstudier. Dens enrolleer utgjør minst 16% av den totale studentbefolkningen i BS i Chemical (ChE), Civil (CE), Computer (CpE), Electrical (EE), Electronics (ECE), Environmental and Sanitary (EnSE), Industrial IE) og Maskinteknikk (ME) programmer fra de ti beste ingeniørskolene i landet, basert på innkallingsdata fra Kommisjonen for høyere utdanning (CHED) 2010. MITs programtilbud i andre fagområder har også utvidet seg spesielt innen arkitektur og design, informasjonsteknologi (IT), næringsliv og ledelse, multimedia kunst og vitenskap, samfunnsvitenskap og helsefag. MITs arbeid med å kontinuerlig forbedre kvaliteten på utdanningen har vært bemerkelsesverdig. For å demonstrere høye standarder i klasserominstruksjon, forskning og utvidetjeneste, erklærte CHED instituttet som Nasjonalt senter for utvikling for CE, CpE, CS (Computer Science), EE, ECE, IE, IT, og ME-programmer. Næringslivspartnerskapet har også fått mer fokus på instituttet i de senere årene. For tiden har det sammenheng med hundrevis av lokale og internasjonale utdanningsinstitusjoner, organisasjoner og selskaper for sin fakultetutvikling, samarbeidsforskere og studentstipendier. Slike anstrengelser gjorde det mulig for MIT å konsekvent produsere topnotchers i lisenskontrollundersøkelser. På rekord har instituttets styremedlemmer nådd nærmere 300 siden 2002. MIT beveger seg for å finjustere sine læringsstandarder med en rekke akkrediteringer. For en, bekreftet den filippinske sammenslutningen av høgskoler og universiteter kommisjonen for akkreditering (PACUCOA) instituttets høye standarder i utdanningsoperasjoner, og gir nivå IV-akkreditering til sitt CE-program og nivå III-akkreditering til sine CpE-, EE-, ECE-, EnSE- og IE-programmer . Fra 2010 til 2011 har MIT vist seg på nivå med andre førsteklasses universiteter over hele verden da ABET, Inc. ga sin første akkrediteringstetning i hele Øst-Asia til sine åtte Engineering-programmer (ChE, CE, CpE, EE, ECE , EnSE, IE og ME) og to dataprogrammer (BS Computer Science og BS Information Technology), og legger det frem for resten av utdanningsinstitusjoner i landet. Teknikk for miljøet I tillegg til å streve for faglig ekspertise, forsøker MIT også å være en del av løsningen på det globale spørsmålet om klimaendringer. MIT har lenge vært en talsmann for miljøvern og miljøteknologi, som begynte med åpningen av sin BS Environmental and Sanitary Engineering (EnSE) -program i 1958, etterfulgt av åpningen av sin master of science i miljøteknologi i 2001 og Ph .D. I Miljøteknikkprogrammet i 2004. EnSEs læreplan omfatter for tiden 17 tre-enhetskurs relatert til vern og bevaring av og engineering for miljøet. Videre har instituttet også inngått miljø- og miljøvitenskapskurs i alle sine ingeniør- og ikke-tekniske programmer. MIT mener at disse kursene er nok introduksjoner for alle studentene å forstå den virkelige situasjonen for miljøet. Det antas også at disse kursene er tilstrekkelige til å trene dem for å kunne designe, konstruere og gjennomføre bærekraftige løsninger på miljøproblemer. For å utfylle sin instruksjon, inkluderte MIT i sine initiativer for 2010-2020 reduksjonen av sin karbonavtrykk. For å starte en institusjonell innsats for reduksjon av karbonavtrykk (CFR), dannet instituttet en kjernegruppe ledet av fagleder for kjemisk ingeniørfag (ChE) Dr. Alvin R. Caparanga. Noen ChE-studenter ble pålagt å gjennomføre en første studie for å beregne instituttets totale karbonavtrykk. Ved presentasjon av resultater samordnet CFR-komiteen for å komme med de nødvendige tiltakene som instituttet skal ta for å redusere sitt karbonavtrykk, som hovedsakelig produseres ved sitt forbruk av energi, vann og papir. Sammen med de ulike skolene og kontorer har CFR-komiteen samlet beste praksis for bevaring av ressursene. MIT har flyttet for å erstatte alle sine lamper med mer energieffektive. Dette vil umiddelbart etterfølges av skolens erstatning av klimaanlegget. CFR-gruppen er for tiden i ferd med å sette mål og overvåkingsretningslinjer for denne innsatsen, med sikte på full gjennomføring i 2012. Bortsett fra den interne innsatsen har MIT også utvidetjenester dedikert til å takle miljøhensyn gjennom utdanning. Instituttet har under sitt sosial orientering og samfunnsinvolveringsprogram (SOCIP) gjennomført seminarer om gjenvinning, energibesparelse og bruk av fornybar energi. Informasjonsdrift om global oppvarming og forurensning i samfunnet; og treplantering og rene og grønne prosjekter i samarbeid med regjeringen og ikke-statlige organisasjoner.

Steder

  • Manila

    Mapúa Institute of Technology Muralla St., Intramuros, 1002, Manila

    Spørsmål