IPAM

Introduksjon

Les den offisielle beskrivelsen

Om oss

IPAM er en skole som har over 30 års erfaring i undervisning i markedsføring, og som alltid har tilbudt utdanning av dyktighet i nærhet til selskaper og markeder.

Vår undervisningsmodell kombinerer teori og praksis, undervist av fakultetet med forretningserfaring og utfordringer i den virkelige verden som stilles til studenter av selskaper.

Miljøet på IPAM Lisboa er profesjonalitet, kompetanse og besluttsomhet. Studentene er ekte markedsføringsledere når de starter eller utvikler karrieren.

Historie

Grunnlagt i 1984, er det den eldste og største skolen for markedsføring i Portugal og har trent over 9000 studenter i sine 31 år.

Det var en av de første portugisiske institusjoner for høyere utdanning som ble vurdert av European University Association, den viktigste foreningen i sektoren.

I løpet av 1990-tallet ser IPAM en bemerkelsesverdig vekst. Det utvikler et veldig nært forhold til bedriftsmarkedet, kursene får anerkjennelse fra den portugisiske regjeringen, den holder sin første kongress av markedsføringsfolk og lanserer det eneste vitenskapelige tidsskriftet som spesialiserer seg på markedsføring til i dag.

Etter år 2000 har IPAM den største administrasjonssimulatoren på nasjonalt nivå, den integrerer alle sine akademiske programmer innenfor rammen av Bologna-prosessen og ønsker de berømte Philip Kotler og Tom Peters velkommen i åpningstimer for studieåret.

Akademisk modell

En student-sentrert undervisningsmodell, som tar sikte på å forberede studentene på en global verden gjennom tilegnelse av kunnskap og utvikling av ferdigheter som vil øke deres ansettbarhet overalt i verden.

På IPAM er det gjennom årene utviklet en pedagogisk modell som kombinerer klasseromsaktiviteter, teknologi og en kobling til markedet.

Under disse klasseromsaktivitetene blir instruksjonene gitt i den mer konvensjonelle modellen, men med innovative pedagogiske metodologier (casestudier, teater, rollespill, gruppearbeid, opplæringsøkter eller simuleringer). Undervisning i et blandet læringsmiljø hjelper av nye teknologier (humør, nettverk, fora, chatter, videokonferanser).

Til slutt gjennomføres undervisning i et markedsmiljø utendørs (forretnings- og åpningsdager, klasser i selskaper, arbeidsbesøk, traineeships, workshops, eller konferanser).

IPAM innovative og differensierende akademiske modell er således basert på to IPAM :

  • Kobling til virksomhet
  • Internasjonal opplevelse

IPAM Lisbon" src="https://keystoneacademic-res.cloudinary.com/image/upload/q_auto,f_auto,w_743,c_limit/element/50/50877_rsz_detalhe1.jpg" alt="IPAM Lisbon" />

© Instituto Português de Administração de Marketing ( IPAM )

campus

IPAM campus som ligger i Lisboa og Porto er forberedt på å tilby studentene en unik akademisk opplevelse og for å styrke deres akademiske suksess.

Åpent 24 timer i døgnet, 365 dager i året.

  • Studieområder og fellesrom som har til hensikt å stimulere teamarbeid og fremme universitetsintegrasjon: Klasserom | Labs | Auditorium | Bibliotek | Studierom | Uteservering
  • Tjenester som tar sikte på å tilrettelegge studentenes hverdag: Food Court | Copy Center | Studenttjenester | Virtual Campus | Gratis wifi

IPAM" src="https://keystoneacademic-res.cloudinary.com/image/upload/q_auto,f_auto,w_743,c_limit/element/50/50878_rsz_ipam.png" alt="IPAM" />

© Instituto Português de Administração de Marketing (alt = "IPAM)

Steder

Lisboa

Address
Quinta do Bom Nome,
Estr. da Correia 53
1500-210 Lisboa

Lisboa, Lisboa, Portugal

Porto

Address
Rua Manuel Pinto de Azevedo, 748
4100-320 Porto

Porto, Porto-distriktet, Portugal

Keystone-stipend

Se hvilke muligheter du kan få med et stipend fra oss