Les den offisielle beskrivelsen

Hvem er vi

Skolen spesialiserte seg i netthandel i studenter som er opplært som eksperter innen netthandel og digital markedsføring. Med mer enn 190 lærere, som har trent mer enn 1100 studenter i netthandel og digital markedsføring.

Vi er den første e-handelsskolen født i Spania

I 2010 hadde Fabián López (@faloco) og Gerardo Salvador (@gerardsalva) et møte der de snakket om vanskelighetsgraden på arbeidsmarkedet for å kunne ansette en god e-handelssjef for å overvåke den digitale markedsføringsstrategien av selskapet og forbedre salgsresultatene. Begge konkluderte under den samtalen, at selv om det var god trening i kommunikasjon med sosiale nettverk, var det ingen av dem som fokuserte på elektronisk handel. Det ga vei for etableringen av Ecommaster School, som begynte i 2011 som en Master i e-handel og digital markedsføring i Elche.

I dag blir det undervist i Elche og Madrid personlig og online i mer enn 20 land.

En av de forskjellige verdiene har vært å satse på professorer fra bedrifter som gir praktisk kunnskap til klasserommet, i stedet for å gjøre det fra den akademiske verden som er lite knyttet til forretningsvirkeligheten.

Hva var den første ideen?

Den første ideen var å lage en læreplan og en lærer som ville gi nærmere opplæring, i en liten gruppe på ikke mer enn 20 personer, og hvor lærere vil hjelpe eleven med å forbedre resultatene fra selskapet sitt på Internett, eller å utvikle i klasserommet en forretningsidé fra bunnen av som vil begynne å oppnå salg allerede før slutten av mesteren.

people, girls, womenStockSnap / Pixabay

metodikk

Siden stiftelsen i 2011 har Ecommaster.es utviklet sin egen metodikk som garanterer ikke bare overføring av kunnskap, men også tilegnelse av grunnleggende entreprenørskapskompetanse for alle typer selskaper, prosjekter eller fagmiljøer.

Alle aktiviteter i Ecommaster-læreplanen er rettet mot dette formålet, og både lærerklassene og det komplementære materialet som er tilgjengelig på vår plattform er av høyt praktisk innhold som søker å bringe den profesjonelle verdenen til akademikere så nær som mulig.

I det komplementære materialet til Mesteren kan du derfor finne mange tilfeller av suksess (og feil), fortalt i første person av hovedpersonene, tutorials av verktøy fokusert på daglig praksis og selvfølgelig eksempler på strategier, teknikker og verktøy som blir presentert i ansikt til ansikt klasser eller i videokonferanser.

Akademisk direktorat og studieleder

De er medlemmer av Ecommaster-teamet som følger utviklingen av mesterens aktiviteter nøye. Et team på tre personer tilgjengelig for studenter som strukturerer arbeidet på en ukentlig basis, koordinerer kalenderne og gir energi til forholdet mellom lærere og elever. I tillegg er de i stand til å løse tekniske spørsmål og gi råd om den beste måten å forbedre talentet til studentene når de starter et prosjekt eller deres karriere.

Ecommaster lærere

Typeprofilen til Ecommaster lærer er den til en profesjonell med mange års erfaring i verden av elektronisk handel eller digital markedsføring, enten å utvikle egne prosjekter eller jobbe for store aktører som Amazon, eBay, PayPal, Inditex, PC Components ... og også for nystartede selskaper som har ledet teknologiseksjonen i avisene mer enn en gang.

Dette er utmerkede fagpersoner som forsvarer sitt arbeid i en stadig mer krevende sektor og i tillegg holder liv i ønsket om å tilføre verdi og kunnskap til nye studentkampanjer. Med travle agendaer i mange tilfeller er det noen ganger et privilegium å få dem til å undervise på Ecommaster, og det er arbeidet vi elsker å gjøre i studiekontoret, og bekrefter datoene to måneder i forveien for alles sinnsro. Det siste året har vi bare måttet utsette to klasser i samme uke ... en på grunn av influensa og en annen fordi læreren skulle bli far.

Læring ved å gjøre

Digital markedsføring er en kontinuerlig skiftende disiplin der nye trender som bringer nye konsepter og gjennomgang av strategier fortsetter å dukke opp. Dette krever at fagfolkene kan håndtere store mengder informasjon og kritisk sans for å skille moter fra de virkelige forstyrrelsene som oppstår i en så dynamisk sektor.

For dette, bortsett fra et innhold som allerede er veldig praktisk, foreslår vi studentene våre å implementere et forretningsprosjekt hvor de direkte kan bruke det som læres i klassene.

Læreplanen for Ecommaster inkluderer et mastergradsprosjekt som består av en forretningsplan sammensatt av følgende dokumenter: Markedsundersøkelse eller konkurranseanalyse, Markedsplan, Analyse av netthandelsplattformen og økonomisk mulighetsstudie.

Ekommaster, som er gyldig for både eksisterende selskaper og for fiktive prosjekter, er det perfekte miljøet for å få fart på disse prosjektene. Disse prosjektene ender opp med å være virksomheter med reell fakturering, blir overført for en høyere verdi enn masteropplæringen eller i verste fall et veldig godt presentasjonsbrev som følger med studentenes læreplan.

Vendte klasserom

Det er en av de siste pedagogiske innovasjonene som når klasserom rundt om i verden. I et nøtteskall består det av å snu den tradisjonelle måten å lære på, slik at eleven studerer det teoretiske innholdet på forhånd og reserverer klassen tid til å konsultere læreren spesifikke spørsmål relatert til læringsbehovene deres.

Det er den beste måten å tilpasse kursene våre til behovene som forskjellige profesjonelle profiler kan ha. I Ecommaster har vi implementert det i de fleste kurs som er en del av Ecommaster PRO-programmet, og litt etter litt tar vi med detaljer om denne metodikken i resten av masterne.

Feltbesøk, alumnifellesskap og nettverksaktiviteter

Fra det øyeblikket de blir tatt opp på Ecommaster, blir studentene våre invitert til å delta i Alumni-samfunnet, en privat gruppe der de kontakter alle lærere og studenter fra andre utgaver. Informasjon deles, fagpersoner anbefales og forretningsmuligheter blir funnet.

I tillegg blir besøk gjennom hele kalenderen organisert i fasilitetene til nettbutikker og markedsføringsbyråer i Madrid og Alicante, der realiteten i profesjonelle verden igjen kan bli kjent fra første hånd og hvor det er lett å få tilgang til rekrutteringsinitiativer av talent som ender opp med å krystallisere i praksis, stipend og kontrakter.

På samme måte er studentene våre til stede på arrangementer, konferanser og presentasjoner som vi arrangerer over hele det nasjonale territoriet, ofte som deres første skritt for å bli ansatt som professorer av andre handelshøyskoler.

Programmer gitt i:
  • Spansk

Denne skolen tilbyr også:

Lederkurs

Ecommaster.es

Master Digital Marketing og e-handel ansikt til ansikt i Alicante er designet fra et praktisk synspunkt, og læreplanen vår er et av våre forskjellige poeng. ... [+]

Master Digital Marketing og e-handel ansikt til ansikt i Alicante er designet fra et praktisk synspunkt , og læreplanen vår er et av våre forskjellige poeng.

Opplæring i elektronisk handel og digital markedsføring er avgjørende for å effektivt administrere salg av Internett. I Ecommaster har vi nøklene til å bli en autentisk e-handelssjef, og lærer deg alle nødvendige strategier for å lykkes på nettet . Foreløpig og fremtid for virksomheten er på Internett. Spesialiserer!

Studerer behovene vi har hatt og fortsetter å ha lærere og e-handel i dag til dag. Vi har tilpasset det etter 8 utgaver av en mastergrad i e-handel i Alicante , 5 utgaver ansikt til ansikt i Madrid og 13 utgaver i Online-modus.... [-]

Spania Elche
November 2019
Spansk
Heltid studier
6 måneder
Campus
Les mer på norsk
Address
Calle Juan de la Cierva,43
03203 Elche, Valencian Community, Spania