Keystone logo
High Tech High Graduate School Of Education

High Tech High Graduate School Of Education

High Tech High Graduate School Of Education

Introduksjon

Vår tilnærming

Utfordrende Vanlige Forutsetninger

For mer enn 75 år de fleste amerikanske skoler har fulgt tre standard praksis som er så kulturelt innvevde som til nesten flykte spørsmål: isolere studentene fra de voksnes verden, separat tenkning fra å gjøre, og skille elevene etter oppfattet akademiske evner, klasse, rase, kjønn, eller egenskaper.

Siden 2000 har High Tech høy K-12 skoler veltet disse prinsippene etter:

Innrømme studenter gjennom et lotteri og gruppere dem heterogent Engasjere elevene i den voksne verden av arbeid gjennom feltarbeid og praksisplasser Integrering hender, hjerter og sinn gjennom strenge, hands-on prosjekter

GSE forbereder lærere til å designe og å påta seg leder i programmer med en parallell satsing på egenkapital, rigor og relevans for alle studenter. Snarere enn å lage kopier av High Tech High, er lærere læring gjennom GSE oppfordres til å bruke våre kliniske områder som en kontekst for læring: en mulighet til å ta risiko, reflektere over praksis og forme sin egen visjon for effektiv undervisning, læring og ledelse.

Ledende med innovativ praksis

GSE dukket opp fra, og er fullt integrert i et charter skole nettverk av innovative, prosjektbaserte skoler. I likhet med de tretten High Tech høy K-12 skoler som fungerer som en kontekst for voksnes læring, er GSE forpliktet til å gi læringsopplevelser som er tilpasset, autentiske og transformative. GSE elevene lage personlige utviklingsplaner, forfølge en prosjektbasert læreplan, utforske sine egne spørsmål med nøyaktig henvendelse, og utvikle digitale mapper for å demonstrere deres læring. De lærer ved å gjøre, og har gode muligheter til å utforske skjæringspunktet mellom teori og praksis og reflektere over egen læring. Som medisinstudenter i et universitetssykehus, GSE studentene ta kurs og foreta målinger mens engasjerende daglig i den virkelige verden av effektive, innovative skoler.

Designing for Social Justice

High Tech høy ble grunnlagt som en egenkapital eksperiment i sosial klasse integrering. Arbeide for å oppfylle den urealiserte løfte om Brown v. Board of Education, erklærte "separat som iboende ulik", ble High Tech høy K-12 skoler utformet for å gi tilgang og utfordring til alle elevene i et innovativt læringsmiljø. Fra utforming av hver skole til utformingen av hver læring erfaring, HTH lærere bringe en kritisk egenkapital linse til sitt arbeid for å løse historiske og systemisk undertrykkelse påvirker vanskeligstilte elever. Gjennom progressiv pedagogikk fokusert på dypere læring, studentene har stemme og valg i deres læring og en autentisk formål og publikum for sitt arbeid. I sin tur, studenter i GSE undersøke sammenhenger mellom egenkapital og design i sin praksis og utvikle effektive lederegenskaper for å støtte sine kolleger i utformingen skoler som er både nyskapende og rettferdig.

Satsinger

HTH GSE streber etter å bli anerkjent i landet og verden rundt som et knutepunkt for progressiv praksis knyttet til undervisning, læring og ledelse, og som en modell for tenkt, integrert og transformative høgare utdanning som har en direkte innvirkning på K-12 skoler. Dette aspirasjon reflekterer HTH GSE spesielle og unike kapasitet som en graduate school innebygd i svært effektive og innovative K-12 skoler å bygge bro verdener av teori og praksis, av stipend og handling.

For å oppnå dette aspirasjon har HTH GSE skissert følgende tre strategiske prioriteringer:

Strategisk prioritet nummer én: Den GSE mål å modellere og fremme tenkt og fremtidsrettet undervisning og lederskap både innenfor og utenfor dets kliniske steder. Strategisk prioritet nummer to: Den GSE tar sikte på å hjelpe lærere, administratorer og politikere i arbeidet med å transformere undervisning og læring lokalt, nasjonalt og globalt. Strategisk prioritet nummer tre: The GSE tar sikte på å sikre den økonomiske bærekraften i vår institusjon, og sikre dens fremtid.

Stipend og innovasjon

GSE har unike kapasitets som en graduate school innebygd i svært effektive og innovative K-12 skoler-å bygge bro verdener av teori og praksis, av stipend og handling. GSE lærere og studenter drive vitenskapelig forskning, dele sitt arbeid med akademiske og profesjonelle målgrupper, og støtte innovativ praksis i større utdanningssamfunnet. Dette arbeidet tjener fire sammenkoblede funksjoner:

Integrere teori og praksis

GSE forskning er forankret i de levde erfaringer av studenter, lærere, skoler og lokalsamfunn. Vi fusjonere yrkesutøvelse og håndverkskunnskap med ulike teoretiske perspektiver for å utforske og utvide hver. GSE lærere og studenter sette teori til praksis, og dermed, styrke lærere til å bidra til den voksende kunnskapsbase med undervisning, læring og fører både som utøvere og teoribyggere.

Støtte rettferdig og engasjerende læringsmiljøer

GSE er forpliktet til vitenskapelig arbeid og praksis som støtter opprettelsen av rettferdig, engasjerende læringsmiljøer for både unge og voksne. High Tech høy K-12 skoler er anerkjent for tilnærminger til undervisning og læring som vektlegger tilpassing, koble til verden utenfor skolen, og gir tilgang og utfordring til alle elever. GSE gir ressurser og støtte for lærere og politikere for å skape slike miljøer, over hele landet og hele verden.

Visning skoler og lokalsamfunn

GSE som mål å utvikle forståelser av undervisning og læring som er handlekraftige og av verdi for samfunnet som helhet. I studier av læringsmiljøer og lokalsamfunn, espouse vi en etikk av gjensidig sårbarhet, hvor forskere og deltakere engasjere som samarbeidspartnere i jakten på dypere forståelse. GSE lærere og studenter dele sine evner og forståelse med forskningsdeltakere, invitere deltakere til co-konstruere mening, og legge til rette for dialog som fører til konstruktiv handling.

Engasjerende forskere og praktikere

Som forskere er engasjert i praksisfellesskap, GSE lærere og studenter deler vårt arbeid med både faglige og akademiske publikum, og søke muligheter for samarbeid med lærere og forskere fra andre institusjoner. Videre GSE fungerer som en convener av kritiske samtaler, hosting residenser for lærere fra hele verden og publisering uemballerte, et peer-reviewed tidsskrift for voksnes læring i skolen.

Læringsutbytte

Oppgaven til GSE er å utvikle reflekterte praktiker ledere som jobber effektivt med kolleger og lokalsamfunn for å skape og opprettholde innovative, autentiske og strenge læringsmiljø for alle studenter. Denne felles visjon er formulert i våre institusjonelle læringsutbytte (ILOS) ~ til praksis Tenkt Inquiry og Reflection (IR), Design rettferdig Learning Environments (D), og engasjere seg i ledelse for skole Change (L) ~ samt det tilsvarende programmet læring utfall for M.Ed. program. Som lærere og ledere, vil nyutdannede kunne:

Praksis Tenkt Inquiry og refleksjon (IR)

Reflekterende praksis (IR1): Reflekter over og kritisk analysere sin egen praksis for å veilede fremtidige tiltak. Tilkobling (IR2): syntetisere og koble relevant teori og stipend til sin egen praksis. Akademisk Inquiry (IR3): Design, oppførsel og aksje henvendelse som løser viktige spørsmål fra sin praksis.

Design rettferdig Learning Environments (D)

Instructional Design (D1): Arbeid med kolleger for å designe tilnærminger til læring som vektlegger tilpassing, koble til verden utenfor skolen og tilbudet tilgang og utfordring til alle elever. Program Design (D2): Demonstrere forståelse av hvordan fordelingen av voksne og student ressurser påvirker etablering av likeverdig læringsmiljø i skolen.

Engasjere seg i ledelse for skole Change (L)

Tilrettelegging (L1): Støtte og tilrettelegge student og lærer dialog fokusert på å forbedre undervisning og læring. Collaboration (L2): Engasjer kolleger og studenter i vedvarende innsats for å skape en rettferdig, engasjerende læringsmiljøer.

Steder

  • San Diego

    2150 Cushing Road

Programmer

Spørsmål